رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

نمایش تصاویر ۳ بعدی المپیک برروی نقشه گوگل

گوگل مدل های سه بعدی از محل ها و ورزشگاه های محل اجرای بازی های المپیک پکن را در سرویس Google Earth قرار داد. به گزارش ایسنا، گوگل سرویس های متعددی را برای بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن اعلام کرده که مدل های سه بعدی از ورزشگاه های محل اجرای بازی ها، بخشی از آن ها محسوب می شوند. گوگل همچنین به تازگی تصاویر ماهواره ای از پکن را به روز کرده و نقشه های دوزبانه ای در چین را به آن ها افزوده است؛ به علاوه یک نقشه گوگل ویژه مدال هایی که کشورها به کسب آن ها موفق شده اند را نشان می دهد. بر اساس این گزارش برای دسترسی به تمامی سرویس های ویژه المپیک گوگل کاربران می توانند از صفحه بازی های تابستانی ۲۰۰۸ گوگل بازدید کنند.

سرویس جستجوی جدید گوگل در چین راه اندازی می شود....

گوگل برترین موتور جستجوی جهان سرویس جستجوی جدیدی را برای کاربران چینی راه اندازی کرده که به طور اختصاصی به جستجوی موسیقی و قطعات آهنگ می پردازد.
به نقل از PC Pro، هدف گوگل از این اقدام رقابت با Baidu محبوب ترین موتور جستجو در چین است که به علت ارائه خدمات مشابهی میلیون ها کاربر را جذب خود کرده است. Baidu هم اکنون ۷۰ درصد بازار خدمات جستجوی اینترنتی را در چن در اختیار دارد اما این رقم در مورد گوگل به تنها ۲۰ درصد می رسد.
در حال حاضر بسیاری از کاربران اینترنت در چین فایل های موسیقی را به طور غیرقانونی از اینترنت بارگذاری می کنند.
اگر چه این سرویس از طریق سایت چینی زبان گوگل ارائه می شود اما دیگر کاربران گوگل در نقاط مختلف جهان نیز می توانند از ان استفاده کنند.
گوگل خود راه اندازی چنین سرویسی را تایید کرده و پیش بینی نموده که دسترسی به آن حداکثر تا دو هفته آینده ممکن باشد.

نسل جدید تلویزیون ها در راهند

تولید آزمایشی نمایشگرهای نسل بعد OLED برای تلویزیون ها در شرکت ماتسوشیتا سال آینده و تولید تجاری آن در سال ۲۰۱۱ آغاز می شود. درحال حاضر رقابت داغی بین سازندگان تجهیزات الکترونیکی جهان از جمله شرکت سونی، سامسونگ، در زمینه نمایشگرهای دیود ارگانیک انتشار نور OLED درجریان است.
به گزارش ایرنا ، شرکت ژاپنی ماتسوشیتا اعلام کرد فناوری OLED را در کارخانه نمایشگر خود در ژاپن در دست تهیه دارد و عمدتا نمایشگرهای کریستال مایع را که در تلویزیون های صفحه تخت رایج است تولید می کند.
ماتسوشیتا شرکت تولید کننده نشان تجاری پاناسونیک مبلغ ۳۰۰ میلیارد ین (۸/۲ میلیارد دلار) در این کارخانه که قرار است تا سال ۲۰۱۰ راه اندازی شود سرمایه گذاری کرده است. روزنامه نیکی گزارش داد خط آزماشیی سال آینده و تولید انبوه صفحه های ۴۰ اینچی تا سال ۲۰۱۱ راه اندازی خواهد شد.
آکیرا کادوتا سخنگوی ماتسوشیتا تحقیقات در زمینه توسعه OLED را در این شرکت تایید کرد.
در فناوری OLED از موادی که از خود نور منتشر می کنند و نیازی به لامپ پشتیبان ندارند استفاده شده است. نمایشگرهای OLED درمقایسه با فناوری کنونی نازکترند و انرژی کمتری مصرف می کنند و کیفیت نمایشگر ویدیویی بالایی دارند.
شرکت سونی از دسامبر سال ۲۰۰۷ تلویزیون ۱۱ اینچی OLED را عرضه کرده است. سامسونگ نیز در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی که اوایل امسال در لاس وگاس آمریکا برگزار شد یک تلویزیون ۳۱ اینچی OLED به نمایش گذاشت.
اخیرا دولت ژاپن حمایت خود را از توسعه مشترک نمایشگرهای OLED در شرکتهای سونی، شارپ، ماتسوشیتا، و سایر شرکتهای داخلی اعلام کرده است. طرح تولید نمایشگرهای ۴۰ اینچی OLED بعد از سال ۲۰۱۵ در این برنامه پیش بینی شده است.
درحال حاضر فناوری OLED پرهزینه تر از صفحات نمایشگر پلاسما و ال سی دی است. OLEDدر اندازه های کوچکتر در تلفن های همراه و سایر تجهیزات همراه رواج می یابد.

بورس آثار هنری

اگر علاقه‌ زیادی به خرید آثار هنری دارید و برای این کار وقت زیادی ندارید که به گالری‌های مختلف سر بزنید، سایت بورس آثار هنری به آدرس www.boashn.ir را به شما معرفی می‌کنیم.
این سایت به تازگی و به دو زبان فارسی و انگلیسی برای هنرمندان و هنردوستان کشور راه‌اندازی شده است. لیست آثار موجود در سایت در قسمت میانی سایت به نمایش درآمده است که علاوه بر تصویر، قیمت و هزینه ارسال توضیح مختصری نیز در مورد اثر برای خریداران داده شده است.
همچنین در قسمت راست صفحه بخشی به عنوان «سبک» وجود دارد که در این قسمت انواع آثار هنری در سبک‌های مختلف به نمایش درآمده است، از میان این سبک‌ها می‌توان به آبستره –انتزاعی، پست‌مدرنیسم، خط نقاشی، تاریخی، مدرنیسم، کوبیسم، سورئالیسم و ... اشاره کرد.
دسترسی به آثار هنرمندان کشور، جست‌و‌جو و تهیه لیست انتخابی، شرکت در حراج الکترونیکی آثار، امکان تماس مستقیم با هنرمندان و فروشندگان آثار هنری، امکان عضویت رایگان، استفاده از بخش بحث و گفت‌و‌گو و ارائه نظر از دیگر خدمات این سایت برای هنردوستان است.
این سایت با قابلیت نمایش خرید و فروش آثار هنری طراحی شده و امکانات جامعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یک رقیب تازه برای گوگل

یکی از کارمندان سابق گوگل موتور جست‌وجوی جدیدی به نام Cuil راه‌اندازی کرده که قصد دارد با فهرست کردن صفحه‌های وب بیش‌تر از گوگل، این غول اینترنتی را کنار بزند.
موتور جست‌وجوی Cuil توسط «آنا پترسون» ، یکی از مسوولان سابق «ایندکس» جست‌وجوی گوگل و همسرش، تام کاستلو که موتور جست‌وجوهایی در دانشگاه استنفورد و شرکت آی بی ام طراحی و ساخته است، اداره می‌شود.
«راسل پاور» ، سومین موسس این شرکت نیز در ایندکس گذاری، رتبه‌ بندی وب و شناسایی هرزنامه در گوگل فعالیت کرده است.
این شرکت نوپا از به فهرست درآوردن ۱۲۰ میلیارد صفحه وب خبر داده و می‌تواند نتایج سازماندهی شده را با حفظ کامل حریم خصوصی کاربران فراهم کند.
گوگل چند روز قبل اعلام کرد که یک تریلیون صفحه وب تک در اینترنت یافته اما شمار صفحاتی که به فهرست درآورده را اعلام نکرده است.
طبق اعلام شرکت Cuil، این موتور جست‌وجو با تجزیه و تحلیل محتوای هر صفحه و مفهوم هر تقاضای جست‌وجو، فراتر از شیوه‌های سنتی عمل می‌کند و نتایج مشابه را در گروه‌هایی قرار داده و آن‌ها را بر اساس فهرست مرتب می‌کند و همچنین برای دقیق‌تر کردن جست‌وجو، پیشنهادهای مختلف را به کاربر نشان می‌دهد.
Cuil نخستین رقیب گوگل در سال جاری نیست؛ موتور جست‌وجوی Wikia Search که توسط موسس دایره المعارف آنلاین ویکی‌پدیا راه‌اندازی شده نیز از ماه ژانویه کار خود را آغاز کرده است.

چگونه نشانگر ماوس را با کیبورد حرکت دهیم؟

چگونه نشانگر ماوس را با کیبورد حرکت دهیم؟
این روز ها موس یکی از ملزومات هر کامپیوترحساب میشود وبا نبود آن کار با کامپیوتر بسیار سخت است و تقریبا غیر ممکن می‌شود. اینکه می‌بینید یک نفر تق تق تق روی صفحه ی مشکی ای که نوشته های سبز دارد دستوراتی تایپ میکند و سیستم دفایی یک کشور را به هم میریزد فقط در فیلمها ممکن است نه در دنیای واقعی!
اگر کیبورد شما دکمه های nam * را ندارد نمی توانید از این ترفند استفاده کنید
▪ راه اول:
واردکنترل پنل شوید و گزینه ی Accessibility Options را انتخاب کنید (اگر همین حالا هم به موس دسترسی ندارید Windows+R را بزنید و سپس تایپ کنید Access.cp)
برگه ی Mouse را انتخاب کنید و گزینه‌ی Use MouseKeys را تیک بزنید وok کنید حالا می‌توانید با دکمه های Num نشانگر ماوس را حرکت دهید. شاید لازم باشد Shift و Alt سمت چپ را پایین نگه دارید. (این مرحله با کیبورد: Ctrl+Tab سپس Space سپس دو بار Tab و در آخر Enter )
سرعت ماوس در حالت پیش فرض خیلی کم است. می‌توانید آن را از قسمت Settings بیشتر کنید.
▪ راه دوم:
برنامه‌ی Mouse Emulator را از اینجا ) (فقط ۱۴ کیلوبایت) دریافت کنید. این برنامه فقط یک فایل اجرایی دارد و نیاز به نصب و… ندارد و کاملآ رایگان است. حالا مثل همان مرحله‌ی قبل می‌توانید با دکمه های Num ماوس را کنترل کنید. البته این برنامه کمی بهتر از راه قبلی است چون ماوس را طبیعی تر حرکت می‌دهد و امکانات بیشتری در اختیارتان می‌گذارد. مثلآ اسکرول یا فشردن دکمه‌ی وسطی ماوس…

نرم افزاری برای همگام سازی دو محصول شرکت مایکروسافت عرضه شد....

شرکت مایکروسافت برای همگام سازی دو نرم افزار پرطرفدار خود محصول جدیدی عرضه کرد.
به نقل از بتانیوز، این نرم افزار Office Outlook Connector ۱۲.۱ نام دارد و اطلاعات نرم افزار پست الکترونیک مایکروسافت موسوم به Outlook و سرویس اینترنتی Windows Live Calendar را با یکدیگر همگام یا Sync می نماید.
با استفاده از این نرم افزار کاربر از هر کجا که به Outlook یا سرویس Live Calendar مراجعه کند، جدیدترین اطلاعات وارد شده در آنها را مشاهده خواهد کرد. این نرم افزار جزییات اقدامات کاربر در سرویس پستی Hotmail را نیز به خاطر سپرده و نسبت به همگام سازی آن اقدام می کند.
نرم افزار مذکور که فعلا در مرحله آزمایشی است از سایت شرکت مایکروسافت قابل دسترس است. استفاده از نسخه فعلی رایگان و بدون هزینه است.

کشف حفره های جدید امنیتی در سیستم " دی ان اس "

محققان و کارشناسنان امنیتی نسبت به مشکلات فنی و امنیتی که در سیستم DNS وجود دارد به صاحبان سایت ها هشدارد دارند.
به نقل از Telecom paper ، کارشناسان امنیتی اینترنت اعلام کردند که هفته گذشته متوجه مشکل و حفره امنیتی در domain name system شده اند که در صورت غفلت به هکرها اجازه خواهد لطمات جبران ناپذیری را به سایت ها وارد کنند.
این محققان اعلام کرده اند که هکرها می توانند با استفاده از این حفره امنیتی اطلاعات کاربران را بدزدند و یا این سایت ها را بر روی سایت های دیگر ترنسفر کنند.
کارشناسان امنیتی بر این باورند که مشکلات امنیتی که در چند هفته گذشته برای سایت های کشورهایی مانند انگلستان اتفاق افتاده است با نفوذ در این حفره های امنیتی ممکن شده است.
این کارشناسان به صاحبان سایت ها و پرتال ها هشدار داده اند که نسبت به رعایت اصول حرفه ای دیواره آتش و برنامه های ضد جاسوسی و ضد حک حساس باشند تا آسیبی به سایت های آن ها وارد نشود.

ویندوز جدید تا ژانویه ۲۰۱۰ از راه می رسد....

شرکت مایکروسافت اعلام کرد نسخه جدید سیستم عامل ویندوز به نام ویندوز ۷ به طور قطعی تا ژانویه سال ۲۰۱۰ روانه بازار خواهد شد.
به نقل از ComputerWeekly، بیل وگت رییس واحد ویندوز شرکت مایکروسافت با اعلام این خبر افزود کار طراحی ویندوز ۷ بسیار بسیار خوب پیش می رود و به طور قطع این محصول راس زمان اعلام شده عرضه می شود.
تاکنون اطلاعات چندانی در مورد ویژگی های ویندوز جدید منتشر نشده و منابع خبری تنها به برخی ویژگی های این ویندوز از جمله لمسی بودن برخی رابط های کاربری و تحول در طراحی آن اشاره کرده اند.
به نظر برخی ناظران بازار شتاب مایکروسافت برای عرضه ویندوز ۷ نشان دهنده عدم استقبال مناسب از ویندوز ویستاست.
بررسی ها هم حاکیست بسیاری از شرکت های تجاری و افرادی که این ویندوز را برای استفاده تجاری خریداری کرده بودند به علت مشکلات آن و ناسازگاری با نرم افزارها و سخت افزارهای گوناگون ترجیح داده اند دوباره از ویندوز XP استفاده کنند.
تحقیقات موسسه فارستر نشان می دهد ۸۷.۱ درصد شرکت های مهم تجاری کماکان از ویندوز XP استفاده می کنند.

عرضه ویندوز ویستا شکست بزرگی برای مایکروسافت بود.....

یک موسسه معتبر تحقیقاتی اعلام کرد ویندوز ویستا یکی ازبداقبال ترین نسخه های سیستم عامل ویندوز است و کاربران به خصوص در بخش های تجاری و خصوصی به سردی از آن استقبال نموده اند.
به نقل از Computer Weekly، بررسی های فارستر نشان می دهد که از هر ۱۱ رایانه مورد استفاده در شرکت های کوچک و متوسط تجاری کمتر از یک رایانه مجهز به ویندوز ویستا می باشد.
تحقیقات این موسسه حاکیست که ۸۷.۱ درصد شرکت های تجاری بزرگ و متوسط جهان کماکان از ویندوز XP استفاده می کنند. این رقم در مورد ویندوز ویستا تنها به ۸.۸ درصد می رسد.
کارشناسان معتقدند بخش اعظم رایانه هایی که به استفاده از ویندوز ویستا روی آورده اند تا پیش از این مجهز به ویندوزهای ۹۸ و ۲۰۰۰ بوده اند و عدم پشتیبانی مایکروسافت از این دو ویندوز کاربران این رایانه ها را مجبور به تغییر سیستم عامل دستگاه نموده است.
بر اساس همین تحقیقات سهم رایانه های مکینتاش شرکت اپل در محیط های تجاری نیز در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل از آن ۴.۵ درصد رشد داشته است. البته ۸۰ درصد این رایانه ها مجهز به تراشه های ساخت اینتل بوده اند.
محققان فارستر بر این باورند که در صورت عدم تطابق ویندوز بعدی مایکروسافت با نیازهای کاربران شکست سهمگین دیگری در انتظار مایکروسافت است.

لپ تاپ جدید ۱۰ هزار دلاری " بنتلی " ساخته شد....

با رواج ساخت لپ تاپ های مخصوص و زینتی برای خودروها توسط سازنده هایی چون فراری و لامبورگینی این بار بنتلی خودروساز مشهور انگلیسی لپ تاپ جدیدی را برای خودروهای خود طراحی کرده است.
به نقل از موتورترند، این خودروساز انگلیسی که جدیدترین خودروی آن در سال جاری ۳۸۰ میلیون تومان قیمت دارد و ساخت خودروهایی با استفاده از جواهرات، چوب ها و اشیاء قیمتی مشهور است این بار در جدید ترین نوآوری لپ تاپ ویژهای را برای خودروهای جدید خود ساخته است که به کاربر این امکان را می دهد علاوه بر اتصال به اینترنت و انجام سایر کارهای مربوط به رایانه وضعیت خودرو را نیز با استفاده از آن کنترل کند.
این لپ تاپ جدید که با برند بتلی ساخته شده است دارای ۲۰۰ گیگ هارد،بلوتوث، سیستم موقعیت یاب، ۲ گیگ رم و یک سری امکانات جدید برای استفاده در خودرو است اما تنها ویژگی مهمی که این لپ تاپ دارد پوسته خارجی آن محسوب می شود که از آلیاژ خاصی ساخته شده است که بتلی دستگره های خودروهای خود را با ان می سازد.
این لپ تاپ جدید که بنتلی اعلام کرده است آن را با برند خود روانه بازار خواهد کرد
۱۰ هزار دلار قیمت دارد اما در میان قیمت های ۲۸۰ تا ۳۸۰ میلیون تومانی خودروهای بنتلی رقم زیادی به چشم نمی آید.
تاریخچه خودروسازی Bentley از ماجراجویی دو برادر و حس برتری آن ها در مقابل فرانسوی ها آغاز می شود؛ یعنی از سال ۱۹۱۰ که W.O Bentley که اهل بورکلندز انگستان بود اولین خودروی ۳ لیتری خود را در مسابقات اتومبیلرانی شرکت داد و از همان جا تصمیم گرفت تا خودروسازی بزرگ شود و به کمک برادرش از سال ۱۹۱۹ توانست این موضوع را محقق کند و در صنعت خودروسازی جهان وارد شود و با ساختن خودروی EXP۱ در سال ۱۹۲۰ این موضوع را ثابت کرد اما ساخت این خودروی سه لیتری جدید طبع سرکش و عشق سرعت بنتلی را فروننشاند و سبب شد که در او تا سال ۱۹۲۵ این خودروی سه لیتری خود را نوآوری کند و در همین سال خودرویی ۶ لیتری را وارد مسابقات اتومبیلرانی کند که در آن رزوگار سریع ترین و پرقدرت ترین خودرو محسوب می شد.

مقابله انگلیس با دانلودهای غیرقانونی

بزرگ ترین ارائه کنندگان اینترنت انگلیس با صنعت موسیقی این کشور برای مقابله با دانلودهای غیرقانونی توافقنامه امضا کردند. به گزارش ایسنا، بر اساس این توافق با حدود ۵/۶ میلیون انگلیسی که به طور غیرقانونی موسیقی و ویدیو دانلود می کنند، برخورد می شود و نامه هایی به متخلفان ارسال شده و به آن ها هشدار داده می شود مورد شناسایی قرار گرفته اند. بر اساس برآوردها، صنعت موسیقی انگلیس ممکن است ظرف پنج سال آینده به دلیل دانلودهای غیرقانونی از شبکه های اشتراک گذاری تا یک میلیارد پوند خسارت در درآمد ببیند. این توافق میان شش ارائه کنندگان اینترنت (ISP) بی تی، ویرجین مدیا، اورانج، تیسکالی، بی اسکای بی و Carphone Warehouse و صنعت فونوگراف انگلیس امضا شده که نماینده شرکت های موسیقی است. به علاوه بر پایه قوانین جدیدی که دولت مورد بررسی قرار خواهد داد، انتظار می رود ISPها و شرکت های فیلم و موسیقی نظامنامه جدیدی در زمینه نحوه برخورد با دانلودکنندگان متخلف ایجاد کنند.

گوگل Digg را هم می خرد...

بلاگ نام آشنای «TechCrunch» که در زمینه تکنولوژی فعالیت می کند گزارش داد: «شرکت اینترنتی گوگل با امضای سندی، سایت اخبار اجتماعی Digg را به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار می خرد. به گزارش ایتنا، بر اساس این گزارش، این قرارداد طی ۲ هفته به مراحل پایانی خود خواهد رسید، و سایت Digg نیز فعالیتهای خود را بعنوان بخشی از فعالیتهای خبری گوگل همچنان ادامه خواهد داد. Digg بعنوان یکی از معروفترین سایتهای خبری در اینترنت محسوب می شود. برخلاف اخبار گوگل، که گزارش ها توسط الگوریتم کامپیوتری انتخاب می شوند، گزارش های خبری Digg توسط کاربران ارائه شده و با سلیقه همین کاربران نیز درجه بندی می شوند. این گزارش می افزاید: گوگل که برای کمک به بهبود نتایج جست وجوی سایت خود، می خواست کاربرانش در خصوص کیفیت کاری این شرکت نظربدهند، علاقه مند شد که از تکنولوژی Digg استفاده کند. Digg در سال ۲۰۰۴ توسط «کوین روز» تأسیس شد. او نیز با استفاده از یک برنامه نویس و پرداخت ساعتی ۱۰ دلار کار خود را عملا آغاز کرد. «روز» برای به ثبت رساندن نام سایت، یک هزار و دویست دلار و برای میزبانی سایت نیز ماهانه یکصد دلار پرداخت کرد. سایتی که هم اکنون یکی از یکصد سایت پر بیننده اینترنتی در جهان محسوب می شود. Digg تاکنون ۳/۱۱ میلیون دلار در سرمایه گذاری های مخاطره آمیز بدست آورده است. بیشتر سود Digg از محل قرارداد تبلیغاتی ۳ ساله اش با گوگل، رقیب مایکروسافت بدست آمده است که در نهایت نیز با فروش به گوگل خاتمه یافت.

با امکان دسترسی آفلاین به ایمیل، برنامه‌ی یاهو زیمبرا منتشر شد..

یاهو برنامه‌ی ایمیل جدیدی عرضه کرده که به کاربران امکان می‌دهد هنگامی که به اینترنت متصل نیستند به پیام‌های یاهو، AOL و جی‌میل خود دسترسی یابند.
نسخه‌ی بتای Yahoo Zimbra که توسط شرکت نرم‌افزاری Zimbra متعلق به یاهو طراحی شده، دسترسی آفلاین به یاهومیل، جی‌میل و میل AOL را فراهم کرده و با وجود آینده‌ی نامشخص یاهو، جایگزین مناسبی برای Google Apps و مایکروسافت آفیس است.
با استفاده از این برنامه می‌توان ایمیل‌ها را نوشت تا به محض اتصال به اینترنت ارسال شوند؛ این برنامه علاوه بر ارتباط با ابزارهای مانند گزینه‌ی جست‌وجویی که ایمیل کاربر را اسکن کرده و محتوای مربوط را نشان می‌دهد شامل ویژگی‌هایی مانند ایجاد سند و صفحه گسترده از طریق Zimbra Documents و ذخیره‌سازی فایل آنلاین از طریق Zimbra Briefcase است.
برنامه‌ی مذکور علاوه بر ابزارهای سازماندهی، قابلیت تبدیل ایمیل به پیام فوری را دارد و به شکل دانلود رایگان برای رایانه‌های ویندوز و مکینتاش موجود است.
وب‌میل به مردم اجازه می‌دهد از دستگاه‌های رایانه یا تلفن همراه به ایمیل‌های خود دسترسی یابند اما از نقطه نظر کاربر برنامه‌ی Zimbra Desktop مانند نرم‌افزارهای ایمیل قدیمی همچون مایکروسافت اوت لوک یا موزیلا تاندربرد است.

گوگل به دلیل نمایش تصاویرآزار یک کمتوان ذهنیدر ایتالیامتهم میشود

دادستان‌های ایتالیایی در پی ارسال یک کلیپ ویدیویی از صحنه‌ی آزار و اذیت یک نوجوان کم توان ذهنی در سایت ایتالیایی گوگل، چهار نفر از مدیران سابق و فعلی این شرکت اینترنتی در این کشور را به دلیل اهمال در کنترل اطلاعات شخصی و افترا متهم خواهند کرد.
ویدیوی این اتفاق که در یکی از مدارس شهر تورین روی داده بود، در سال ۲۰۰۶ در سایت ایتالیایی گوگل ارسال شده و متعاقب آن برداشته شد.
بر اساس این گزارش، چهار فرد مورد اتهام، رییس وقت گوگل ایتالیا، یکی از اعضای هیات مدیره‌ی گوگل ایتالیا، یکی از مدیران مسوول سیاست حریم خصوصی گوگل در اروپا و رییس سابق گوگل ویدیو برای اروپا هستند.
این کلیپ ویدیویی که با تلفن همراه ضبط شده بود به تعقیب قضایی چهار جوان آزار دهنده این نوجوان دارای کم توانی ذهنی نیز منتهی شد البته اگر این چهار نفر به قاضی نشان دهند رفتارشان اصلاح شده، اتهام آن‌ها لغو خواهد شد.
بر اساس این گزارش در این بین مدیران گوگل که با این اتفاق ارتباطی نداشتند با اتهام نقض حریم خصوصی و افترا روبه‌رو هستند.
سخنگوی گوگل اظهار کرده است این شرکت به همکاری با دادستان‌های میلان ادامه خواهد داد تا ثابت کند تمامی گوگلی‌های تحت تحقیق دخالتی در این مورد نداشتند.

وبلاگ‌های تخصصی به غنای محتوای فارسی علمی و تحلیلی کمک می‌کنند

یک کارشناس ارتباطات معتقد است: وبلاگ‌های تخصصی با تولید محتوا در حوزه تخصصی به غنای محتوای فارسی علمی و تحلیلی کمک شایانی می‌کنند و به تدریج شاهد این خواهیم بود که تنها منابع اصلی حوزه‌های تخصصی به انگلیسی نباشند و به دلیل آنکه بلاگرهای فارسی زبان اکثرا ایرانی هستند، محتوای تولیدی آن‌ها برای مخاطب ایرانی به دلیل بومی بودن و آشنایی با مولفه‌های فرهنگی، بسیار کاربردی‌تر از محتواهای غیرفارسی است.
مطهره آخوندی اظهار کرد: اگر روند یک منحنی نرمال را در نظر بگیریم، اکثر فرایندها از این روند ابتدا رو به افزایش، سپس در بازه‌ی زمانی ثابت و سپس رو به کاهش می‌نهند.
به گفته‌ی وی، برای بلاگر مبتدی که با فضای وبلاگ تازه آشنا شده است و به جذابیت‌های این فضا کشیده می‌شود و پر از ایده و موضوع برای نوشتن است می‌توان بازه زمانی ابتدایی منحنی نرمال و پرکار بودن و آپدیت‌های نزدیک را متوقع بود. اما رفته رفته با شکل‌گیری هویت وبلاگی و جاافتادن در میان سایر بلاگرها، وبلاگ نوشتن تبدیل به یک عادت روزمره می‌شود و به تدریج ملاحظات نوشتاری که مخاطبان وبلاگ در شکل‌گیری آن نقش موثری دارند شکل می‌گیرند. بنابراین بلاگر کم‌کم دچار ملاحظات و همچنین با موضوعات خرج شده مواجه می‌شود که این بازه زمانی را می‌توان زمان ثبات در منحنی نرمال برشمرد.
آخوندی همچنین گفت: به تدریج جذابیت‌های وبلاگی کمتر می‌شود و محتوای تولیدی که معرف افکار نویسنده است اهمیت بیشتری برای بلاگر پیدا می‌کند. این مرحله را می‌توان زمان کم‌کاری بلاگرها برشمرد که قسمت سوم منحنی نرمال است.
وی تصریح کرد: هنگامی که بلاگر در حوزه خاصی می‌نویسد در نتیجه اکثرا لینک‌هایی را در وبلاگ خود قرار می‌دهد که به حوزه نگارشی وی نزدیک باشند، در نتیجه همفکران خود را در گروه کوچک کامیونیتی وبلاگی خود جمع می‌کند و همان گونه که خود به تولید محتوا در حوزه تخصصی می‌پردازد و - سایر لینک‌ها نیز در این حوزه می‌نویسند- ، نهایتا در جریان بودن در بحث اصلی حوزه تخصصی و تبادل اطلاعات و همفکری‌های گروهی را موجب می‌شود.
آخوندی در پایان گفت: بلاگرها بالقوه خود مخاطبان سایر بلاگ‌ها هستند. همانگونه که در آن حوزه می‌نویسند انتظار می‌رود که در همان حوزه هم مخاطب وبلاگ‌های حوزه تخصصی خود باشند.

لپ‌تاپی برای علاقه‌مندان بازی

مدل X۲۰۵-SLI۲ از سری Satellite لپ‌تاپ‌های توشیبا، به عنوان لپ‌تاپ پرفروش این برند در بازار داخلی معرفی شد که مناسب گیم‌بازان است.
طبق اعلام نقش، یکی از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، x۲۰۵-sli۲ یک لپ‌تاپ ۲۶/۴کیلوگرمی است که پردازنده intel@santa Rosa T۸۱۰۰ ۲/۱GHZ، حافظه ۲۰۴۸مگابایتی از نوع DDR۲ و هارددیسکی با ظرفیت ۳۲۰گیگابایت SATA مجهز است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ نیز ۱۷اینچ و از نوع WXGA+Tru Brite است که وضوح تصویر آن ۹۰۰×۱۴۴۰ نقطه در اینچ است. این لپ‌تاپ به کارت گرافیکی nvidia @ sli Dual Geforce @ ۸۶۰۰ MGT با حافظه ۵۱۲مگابایتی، مودم integrated V.۹۲، چهار اسپیکر و بلوتوث مجهز است و با قیمت یک‌میلیون و ۹۹۵هزار تومان و ضمانت نقش به فروش می‌رسد. مدل X۲۰۵-Sli۶ نیز از سری satellite به عنوان لپ‌تاپ پرفروش مخصوص گیمرها در بازار اروپا معرفی شد. این لپ‌تاپ ۲۵/۴کیلوگرمی که با رنگ شکلاتی روشن در بازارهای اروپا موجود است به پردازنده Core ۲ Duo T۹۳۰۰، رم ۳۰۷۲مگابایتی با سرعت ۶۶۷MHZ و صفحه نمایش ۱۷ اینچ از نوع WSXGA با وضوح ۱۰۵۰×۱۶۸۰از نقطه در اینچ مجهز است. تجهیز به کارت گرافیک Nvidia sli Dual Geforce @ ۸۶۰۰MGT با ظرفیت ۷۶۸مگابایت از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. X۲۰۵-SLI۶ همچنین به هارد دیسکی با ظرفیت ۲۰۰گیگابایت، TV Tuner، Wireless lan، بلوتوث و وب‌کم مجهز است و با قیمتی حدود دوهزار و ۳۵۰دلار به فروش می‌رسد.

یک لپ‌تاپ گران قیمت از سونی

مدل FZ۴۹۰NFB از لپ‌تاپ‌های گران قیمت سونی در بازار داخلی است که به پردازنده Penryn T۹۳۰۰ ۲/۵GHZ مجهز است.
طبق اعلام ارتاک، یکی از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های این برند، این لپ‌تاپ ۶/۲کیلوگرمی همچنین به رم ۲۰۴۸مگابایتی، هارد دیسکی با ظرفیت ۳۰۰گیگابایت SATA و Blu Ray Disc مجهز است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ نیز ۴/۱۵ اینچ از نوع WXGA X Brite باوضوح ۸۰۰×۱۲۸۰ نقطه در اینچ و کارت گرافیک آن Geforce ۸۴۰۰GT با ظرفیتی معادل ۱۰۲۳ مگابایت است. تجهیز به مودم، وب‌کم، بلوتوث و ... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. ارتاک قیمت این لپ‌تاپ را دومیلیون و ۲۵۰هزار تومان اعلام کرد.

لپ‌تاپ نورسیده Dell

مدل ۱۳۱۰ از سری VOSTRO لپ‌تاپ‌های Dell به عنوان لپ‌تاپ تازه‌وارد و گران‌قیمت این برند در بازار داخلی معرفی شد.
طبق اعلام یکی از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، VOSTRO ۱۳۱۰ یک لپ‌تاپ ۲کیلوگرمی است که به پردازنده Core ۲ Duo ۲/۵ GHZ،‌ رم چهار گیگابایتی، هارددیسکی با ظرفیت ۳۲۰گیگابایت و درایو DVD/RW مجهز است.کارت گرافیک این لپ‌تاپ نیز GeForce ۸۴۰۰GT و صحنه نمایش آن ۳/۱۳اینچ از نوع wxGA است.این لپ‌تاپ با قیمت یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

گل‌های فضایی کنار گوش شما

یک سفینه فضایی به تازگی به زمین نشسته است. منتظر هیچ موجود فضایی نباشید.
این سفینه تنها می‌تواند باعث دلخوشی شما شده و موسیقی دلخواهتان را پخش کند. سفینه فضایی پخش‌کننده موسیقی در واقع جدیدترین محصول شرکت JBL است.
این محصول یک اسپیکر جدید و جالب است که با نام Spyro به بازار معرفی شده است. Spyro یک اسپیکر کوچک و جالب است که احتمالا به خاطر طراحی ویژه‌اش مورد توجه اغلب کاربران خانم قرار می‌گیرد.این اسپیکر دارای یک ساب‌ووفر است که به صورت سفینه طراحی شده.بلندگوهای این اسپیکر هم به شکل دو گل به این سفینه متصل شده‌اند.
اسپیکر جالب Spyro در سه رنگ متفاوت صورتی، سفید و مشکی طراحی شده است.این سفینه جالب برای انواع دستگاه‌های دیجیتال شخصی طراحی شده و به تازگی با قیمت ۱۱۰دلار به بازار عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسد.

راه‌اندازی موتور جست‌و‌جوی جدید مایکروسافت

مایکروسافت در پی شکست در پروژه خرید یاهو قصد دارد از پاییز آینده یک موتور جست‌وجوی جدید روی شبکه اجتماعی Facebook راه‌اندازی کند.
به گزارش مهر، غول نرم‌افزاری دنیا پس از شکست تلاش‌هایی که در خصوص خرید یاهو انجام داد تصمیم گرفت به رزمایش بزرگ خود در ورود به دنیای اینترنت ادامه دهد. مایکروسافت اکتبر گذشته ۶/۱‌درصد از سهام شرکت فیس بوک را خریداری کرد. در آن زمان استیو بالمر رییس مایکروسافت اظهار داشت که «فیس بوک» در چند سال آینده می تواند ۲۵‌درصد از تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص دهد.
براساس گزارش وال استریت ژورنال، عملیات راه‌اندازی این موتور جست‌وجوی جدید مایکروسافت روی «فیس بوک» از پاییز آینده و با تقویت ارتباط میان دو گروه آغاز خواهد شد. بر پایه این توافق، شرکت فیس بوک به ریاست مارک زاکربرگ ۲۴‌ساله، روی صفحات خود از بنرهای تبلیغاتی ارائه شده از سوی مایکروسافت استفاده خواهد کرد. همچنین در راستای رقابت با گوگل، بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی دنیا مایکروسافت با فیس بوک به توافق رسیده است که به میلیون‌ها کاربر این شبکه اجتماعی سرویس جست‌وجو روی وب عرضه کند. استیو بالمر در این خصوص اظهار داشت: «جست‌وجو یکی از نقاط مقصد روی اینترنت و بهترین موقعیت برای ارائه محصولات جدید به مشتریان است.»

لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت فوجیتسوزیمنس

مدل‌های P-۷۲۳۰ و E-۸۴۱۰ از سری Life Book، به عنوان لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت فوجیتسوزیمنس در بازار داخلی معرفی شدند.
طبق اعلام فروشگاه بهین، یکی از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، ۷۲۳۰-P یک لپ‌تاپ ۲۵/۱کیلوگرمی است که به پردازنده Core Duo ulvا ۲/۱، رم یک‌گیگابایتی، هارددیسکی با ظرفیت ۸۰گیگابایت و کارت گرافیکی inTel ۹۴۵GMS با ظرفیت ۲۲۴مگابایتی مجهز است.
تجهیز به پورت ۲XUSB، PCMCIA، SD/MS، WiFi، بلوتوث، وب‌کم ۳/۱مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۶/۱۰اینچی از نوع WXGA از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.
P-۷۲۳۰ با قیمت دومیلیون و ۴۸۰هزار تومان به فروش می‌رسد.
همچنین مدل E-۸۴۱۰ یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت فوجیتسوزیمنس است که به پردازنده Core ۲ Duo ۲ T۷۳۰۰، رم یک گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۱۶۰گیگابایت مجهز است.
کارت گرافیکی این لپ‌تاپ نیز GeForce ۸۴۰۰M است که ظرفیتی معادل ۳۵۸مگابایت دارد.
تجهیز به بلوتوث، وب‌کم ۳/۱مگاپیکسلی، پورت‌های سریال، Parallel و USB از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. E-۸۴۱۰ نیز با قیمت دومیلیون و ۴۸۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

اسپیکری جالب به نام OH

یک اسپیکر جالب برای طرفداران محصولات متنوع و منحصر به فرد به بازار عرضه شده است.این اسپیکر را شرکت Tutondo و با نام Oh به بازار معرفی کرده است.
نام این اسپیکر در واقع به خاطر واکنش کاربران به این محصول بعد از دیدن آن است.Oh در حقیقت یک اسپیکر با قدرت پخش بالا یا hi-Fi است.
این اسپیکر امکان پخش صدا با فرکانس بالا را داشته و به این دلیل برای تمام اتاق‌های کوچک و بزرگ قابل‌استفاده است.این اسپیکر در واقع می‌تواند صدا را به خوبی در تمام اتاق پخش کند.
بدنه این اسپیکر از جنس آلومینیوم طراحی و ساخته شده است.درست به همین دلیل هم این اسپیکر به محصولی سبک و قابل حمل تبدیل شده است.
اسپیکر جالب «Oh» در رنگ‌های متنوع طراحی شده و برای استفاده با انواع دستگاه‌های پخش موسیقی مناسب است.
Tutondo اعلام کرده است که این اسپیکر جالبش را از ماه گذشته؛ یعنی ماه ژوئن و با قیمت ۴۰۰ یورو به بازار عرضه کرده است و به فروش عمومی می‌رساند.

 

بزرگترین سازنده سیستم عامل تلفن همراه تغییر استراتژی می دهد.....

شرکت سیمبین بزرگترین سازنده سیستم عامل تلفن همراه در جهان اعلام کرد این شرکت قصد دارد استراتژی تجاری خود را تغییر داده و محصولات خود را به صورت متن باز (Opensource) تولید کند.
به نقل از Informationweek، جان فورسایت معاون اول این شرکت در بخش استراتژی اعلام کرد که اگر چه سیستم عامل سیمبین تاکنون بر روی بیش از ۲۰۰ گوشی همراه و تلفن همراه هوشمند نصب شده است، اما تداوم این موفقیت مستلزم تغییر استراتژی است.
به گفته وی امکان پذیر بودن ارتقا وبهبود محصولات متن باز توسط تمامی افراد متخصص و صاحب نظر و نیز قیمت تمام شده کمتر آنها موجب شده که سیمبیان متن باز نمودن تولیداتش را در دستور کار خود قرار دهد.
فورسایت افزود: امروزه بسیاری ازسازندگان تلفن همراه دوست دارند از پلاتفورمی واحد و جامع استفاده کنند که تعامل کاربران در شبکه های مختلف تلفن همراه را ساده تر کند ومحصولات متن باز چنین قابلیتی را دارند.
در ماه گذشته شرکت نوکیا سیمبین را به طور کامل خریداری کرد و این شرکت هم اعلام کرده که استراتژی متن باز نمودن تولیدات سیمبین را به طور جدی ادامه خواهد داد.

اسپیکری بی‌سیم برای حرفه‌ای‌ها

کاربران حرفه‌ای که به موسیقی علاقه زیادی دارند، معمولا به فکر یک اسپیکر مناسب با نیازشان هستند.
در واقع آنچه می‌تواند نیاز این افراد را مرتفع کند، چیزی بیش از یک اسپیکر معمولی است. از آنجایی که اغلب طرفداران پروپاقرص موسیقی ipod را به دستگاه‌های دیگر پخش موسیقی قابل حمل ترجیح می‌دهند، باید سراغ اسپیکرهای ویژه ipod را بگیرند.
اســــپیکر جدیــــد شـــرکتGriffin Technology به تمام این دلایل می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و نظر اغلب کاربران حرفه‌ای را به خودش جلب کند.
این اسپیکر جدید با نام Evolve به بازار معرفی شده است.
Evolve در واقع یک اسپیکر بی‌سیم ویژه ipod بوده که با ipodهای Touch، Classic، Nano، VideoPhoto و mini هم سازگار است.این اسپیکر شامل دو بلندگوی مکعبی با اندازه ۱/ ۵×۱/ ۵×۱/ ۵ اینچ است که روی یک سطح فلزی و دو طرف جایگاه مخصوص ipod قرار می‌گیرند.اسپیکر جدید شرکت Griffin Technology دارای آمپلی‌فایر ۱۲واتی بوده و صدا را با فرکانسی متغیر از ۱۲۰هرتز تا ۲۰کیلوهرتز پخش می‌کند.
این اسپیکر دارای باتری قابل شارژ است که در هر بار شارژ امکان پخش مداوم موسیقی تا ۱۰ ساعت را به هر کدام از بلندگوها می‌دهد.Evolve همچنین دارای یک دستگاه کنترل از راه دور با ابعاد ۱۰×۴۲×۱۰۲میلیمتر است که تا فاصله ۴۵متری از دستگاه کار می‌کند. این دستگاه کنترل از راه دور مجهز به ۸ کلید کاربردی است.ابعاد کلی این اسپیکر برابر ۱۲۰×۱۴۰×۴۰۰ میلیمتر بوده، مجهز به دو خروجی Composite و S-Video است و یک ورودی ۵/۳میلیمتری AUX برای اتصال به دیگر دستگاه‌های دیجیتال هم دارد.طبق اعلام شرکتGrriffin Technology این اسپیکر حرفه‌ای و جدید در‌حال‌حاضر با قیمت ۹۹/۲۵۹یورو به بازار عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسد.

 

حقه تروجانی ویروس نویسان برای فریب کاربران اینترنت

ارسال کنندگان هرزنامه های اینترنتی و ویروس نویسان برای فریب کاربران اینترنت و آلوده نمودن رایانه های آنها به ویروس به حقه جدیدی متوسل شده اند.
به نقل از MarketWatch، موسسه امنیتی مک آفی اعلام کرد که به تازگی نامه های الکترونیکی برای برخی کاربران وب ارسال می شود که ادعا می شود حاوی اطلاعاتی در مورد یک بسته پستی است.
ارسال کنندگان این هرزنامه ها در متن نامه نوشته اند که بسته ای در تاریخ اول جولای برای کاربر ارسال شده ولی به مقصد نرسیده و مخاطب برای پیگیری وضعیت آن باید فایل ضمیمه شده به نامه الکترونیک را باز کند.
فایل ضمیمه این نامه الکترونیک حاوی یک تروجان است که پس از اجرا اطلاعات شخصی کاربر را به سرقت برده وبرای چند سایت کاریابی ارسال می کند.
تاکنون موارد متعددی از ارسال این هرزنامه در نقاط مختلف جهان و به خصوص آمریکا گزارش شده است. مک آفی به کاربران اینترنت توصیه کرده در صورت دریافت چنین نامه هایی آنها را به سرعت پاک کنند.

بزرگ ترین دیوار رسانه یی جهان

اگر این تابستان به چین می روید، یا مسابقات المپیک را از تلویزیون دنبال می کنید، منتظر تماشای یک سازه درخشنده بزرگ در نزدیکی محل المپیک باشید. این سازه درخشنده، بزرگ ترین نمایشگر LED رنگی جهان است که در یک مجتمع تفریحی در پکن، در یک کیلومتری محل برگزاری المپیک ۲۰۰۸ نصب شده است. در ساخت این نمایشگر که مساحت آن به حدود ۲۲۰۰ متر مربع می رسد، از بیش از دو هزار لامپ LED استفاده شده است که یک سیستم ارگانیک خودکفا را تشکیل می دهد، به طوری که سلول های نوری به کار رفته در آن در طول روز انرژی لازم را از خورشید دریافت و ذخیره می کنند و از آن برای روشن نگه داشتن نمایشگر در شب استفاده می کنند. این دیوار رسانه یی بزرگ بر اثر کار مشترک یک مهندس معمار امریکایی و یک مهندس ساختمان انگلیسی طراحی و ساخته شده است که از آن طی مراسمی با حضور بازیگرانی از نقاط مختلف جهان در بیست و چهارم ژوئن رونمایی خواهد شد.

حافظه های فلاش ۱۶ گیگابایتی کینگستون روانه بازار شد....

شرکت کینگستون که یکی از مشهورترین عرضه کننده حافظه های فلاش در جهان است به تازگی مدل جدیدی از این محصول را با ظرفیت ۱۶ گیگابایت روانه بازار کرده است.
به نقل از Digital Trends، این حافظه ها که از سری DT هستند انواع مختلف دارند. مدل DT۴۰۰ ، مجهز به نرم افزاری به نام MigoSync است که به کاربران امکان می دهد فایل های ذخیره شده خود بر روی این حافظه فلاش و رایانه شخصی کاربر را همگام یا Sync نمایند. DT۱۰۰ دیگر حافظه فلاش ۱۶ گیگابایتی این شرکت است که امکانات خاصی ندارد.
دیگر حافظه فلاش جدید این شرکت به نام DT۱۰۱ که ۸گیگابایت ظرفیت دارد در رنگ های زرد، صورتی و آبی پررنگ روانه بازار شده است. این محصول هم مجهز به نرم افزاری به نام SecureTraveler است که به کاربران اجازه می دهد برخی از اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کنند.
قیمت این سه محصول به ترتیب ۱۹۶، ۸۵ و ۴۴ دلار اعلام شده است.

رایانه جیبی تازه توشیبا به زودی عرضه می شود....

شرکت توشیبا موفق به ساخت رایانه جیبی جدیدی شده که انتظار می رود در آینده نزدیک روانه بازار شود.
به نقل از engadget این رایانه جیبی که هنوز اسم آن اعلام نشده ابعادی معادل یک کتاب معمولی دارد و نمایشگر ۵.۶ اینچی آن از نوع لمسی است. به عبارت دیگر این رایانه کوچک قادر به دریافت فرامین ازطریق تماس دست است.
در این محصول از سیستم عامل ویندوزویستا استفاده شده و ۶۴ گیگابایت هارد دیسک برای آن در نظر گرفته شده است.
رایانه جیبی مذکور با فناوری GPS نیز سازگاری دارد و پردازنده های پرقدرت و دو هسته ای Atom شرکت اینتل در آن نصب شده است.
این محصول هنوز به تولید انبوه نرسیده و چند نمونه اولیه از آن عرضه شده است. کارشناسان معتقدند رایانه های جیبی که ابعاد و وزنی کوچکتر از نوت بوک ها دارند ولی از کارآیی مشابه آنها برخوردارند در آینده محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

معرفی ۱۲ لپ تاپ جدید نسل سوم به دنیای فناوری اطلاعات

با ورود نسل جدید پردازنده های نسل جدید و پر سرعت اینتل به دنیای فناوری اطلاعات و حرکت سازنده های لپ تاپ ها برای تصرف بازار آن، توشبیا با ورود ۱۲ مدل جدید لپ تاپ رقبای قدر آمریکایی خود را در بازار تهدید کرد.
به نقل از World Computer ، این سازنده آسیایی لپ تاپ ها که جزو ۵ سازنده قدرتمند رایان ههای قابل حمل در جهان محسوب می شود با معرفی ۱۲ مدل جدید لپ تاپ ها با استفاده از پردازنده های نسل دوم پیمودن راه را برای رقبای امریکایی خود دشوار کرد.
معرفی این لپ تاپ های جدید به این معناست که نسل جدید لپ تاپ ها دارای قدرت پردازش بسیار زیاد بوده و یک سوم لپ تاپ های قدیمی هم مصرف باطری ندارند.
این رایانه های قابل حمل جدید برای این در ۱۲ مدل مختلف طراحی شده اند تا بتوانند بازار مصرف را به کلی از دست رقبای آمریکایی و اروپایی خود خارج کنند.
توشیبا نسل جدید لپ تاپ های خود را در از مدل های ۱۲ تا ۱۷ اینچی و با کارایی های اداری، تجاری و شخصی طراحی کرده و ساخته است و امکاناتی مانند هارد ۱۶۰ تا ۳۴۰ گیگابایت، رم ۱ تا ۵ گیگ، بلو-ری ریدر، کارت گرافیکی جی فورس و سیستم موقعیت یاب را در این ۱۲ مدل لپ تاپ جای داده است.
این شرکت فناوری اطلاعات اعلام کرده است که رایانه های جدیدش از ۱۲۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار قیمت خواهند داشت و از ماه آینده میلادی نیز به بازار وارد خواهند شد.
این خبر بیشتر از همه سازنده ها به زیان شرکت آمریکایی اپل تمام شده است که به تازگی قراردادی را برای تولید محصولات جدیدش با استفاده از پردازنده های نسل دوم منعقد کرده است.

تعداد وب سایت های اینترنتی از مرز یک تریلیون گذشت....

تعداد سایت های اینترنتی در جهان از مرز یک تریلیون عدد گذشت.
به نقل از Vnunet، گوگل برترین موتور جستجوی جهان این آمار را با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه داده های خود در مورد وب سایت های اینترنتی تهیه کرده است.
گوگل اولین بار تعداد وب سایت های اینترنتی را در سال ۱۹۹۸ بررسی کرد. در آن زمان تعداد کل این سایت ها از مرز ۲۶ میلیون سایت فراتر نمی رفت. این رقم تا سال ۲۰۰۰ به مرز یک میلیارد سایت رسید.
این رقم تنها مربوط به آدرس های وب سایت های مختلف است و تعداد کل صفحات اینترنت آن قدر زیاد است که شمارش آن به سادگی ممکن نیست.
گوگل اعلام کرد که افزایش انفجار آمیز وب سایت های اینترنتی باعث شده که مدت زمان مورد نیاز برای فهرست کردن ورتبه بندی آنها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
کارشناسان این شرکت معتقدند در آینده ای نزدیک باز هم شاهد رشد غیرقابل باور این ارقام خواهیم بود.

فروشگاه آنلاین موسیقی یاهو تعطیل شد....

یاهو اعلام کرد فروشگاه موسیقی خود را از ۳۰ سپتامبر تعطیل خواهد کرد و کاربران دیگر امکان مشاهده ویدیو موسیقی و خرید موسیقی را از این طریق نخواهند داشت.
به نقل از Tech Tree، موسیقی های خریداری شده از این سایت برای پخش نیازمند دریافت مجوزی موسوم به Digital Rights Management (DRM) هستند و این مجوزها که بر روی سرورهای یاهو قرار دارند از ماه سپتامبر غیرقابل دسترس خواهند بود و این امر شنیدن قطعاتی که قبلا توسط کاربران یاهو خریداری شده را نیز با دشواری مواجه خواهد کرد.
یاهو برای اینکه برای کاربرانش مشکلی پیش نیاید به آنها توصیه کرده که از مجوزهای دریافتی نسخه پشتیبان تهیه کنند.
هنوز مشخص نیست یاهو به چه دلیل این سرویس را تعطیل می کند، اما برخی گمانه زنی ها حاکیست یاهو قصد دارد سرویس موسیقی جدیدی را با امکانات تازه راه اندازی کند.

روبات متصدی پذیرش مایکروسافت به نمایش درآمد...

روبات متصدی پذیرش مایکروسافت که از ترکیب فن‌آوری شناخت تصویری و صوتی و همچنین سنتز گفتار برای انجام وظایف ابتدایی استفاده می‌کند به نمایش گذاشته شد.
کرگ ماندی، مدیر پژوهش و استراتژی مایکروسافت، این ربات مبتنی بر نرم‌افزار را به نمایش گذاشت.
مایکروسافت تصمیم دارد از این روبات در ساختمان‌های خود که معمولا دو متصدی پذیرش دارند، برای پاسخ گویی به مراجعان استفاده کند.
این شرکت در یک ویدیو نحوه‌ی فعالیت این روبات را که با شنیدن صحیح صدا پاسخ مناسب داد را به نمایش گذاشت؛ این نمایش در بخشی از نشست تحلیل‌های مالی این شرکت نرم‌افزاری صورت گرفت.
ماندی به همراه ری اوزی، دو مدیر اجرایی غول نرم‌افزاری هستند که عهده‌دار بخشی از وظایف بیل گیتس شده اند.
بنیانگذار و رییس مایکروسافت با هدف پرداختن به امور بشردوستانه در بنیاد خیریه‌ی خود ماه گذشته از فعالیت تمام وقت در این شرکت کناره‌گیری کرد.

نوبر کارت گرافیک‌های اسپارکل در بازار داخلی

 

مدل SF-px۹۸Gx۲۱۰۲۴D۳-NHM به عنوان کارت گرافیک تازه‌وارد sparkle در بازار داخلی معرفی شد.
طبق اعلام فاره، نمایندگی فروش محصولات این برند در ایران، این کارت گرافیکی به پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce ۹۸۰۰ Gx۲ و حافظه یک گیگابایتی مجهز است.فرکانس پردازنده این کارت گرافیک ۶۰۰ مگاهرتز و فرکانس حافظه آن ۲۰۰۰مگاهرتز است.نوع رابطه حافظه این کارت گرافیکی نیز ۲×۲۵۶ بیت است.SF-Px۹۸Gx۲۱۰۲۴D۳-NHM به درگاه PCI-Express ۲/۰ مجهز است و سرعت تبدیل آنالوگ به دیجیتال آن ۴۰۰ مگاهرتز است.
این کارت گرافیک با قیمت ۶۶۵۰۰۰تومان و ضمانت فاره به فروش می‌رسد.

عرضه یک مادربورد مخصوص بازی توسط گیگابایت

مدت کمی پس از معرفی چیپ‌ست‌های جدید P۴۵ از سوی Intel، شرکت گیگابایت مادربوردی مخصوص استفاده در سیستم‌های حرفه‌ای را بر پایه این چیپ‌ست به بازار معرفی کرد.
این مادربورد که با نام GA-EP۴۵T-EXTREME به بازار عرضه شده است، اولین عضو از خانواده جدید مادربوردهای این شرکت است که بازار سیستم‌های با کارآیی بالا و سیستم‌های مخصوص بازی را هدف گرفته‌اند. مادربورد GA-EP۴۵T-EXTREME که به چیپ‌ست جدید P۴۵ از اینتل به همراه چیپ پل جنوبی ICH۱۰R مجهز شده، دارای امکانات متنوعی است که علاوه بر دارا بودن کارایی، انعطاف‌پذیری، قابلیت اطمینان، ثبات و طول عمر بالا را نیز به همراه مصرف انرژی اندک در اختیار کاربران قرار می‌دهد.پشتیبانی از تکنولوژی «بهینه‌ساز پویای مصرف انرژی پیشرفته» که یکی از تکنولوژی‌های انحصاری گیگابایت است، سبب شده تا این مادربورد به یکی از بهره‌ورترین مادربوردهای موجود در بازار تبدیل شود. استفاده از یک طراحی ۱۲ فاز برای مدار تغذیه و همچنین توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های جدید ۴۵ نانومتری Core ۲ Duo با گذرگاه ۱۶۰۰ مگاهرتزی به این مادربورد امکان می‌دهد تا از قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار پشتیبانی کند. علاوه بر این، مادربورد فوق از حافظه‌های DDR۳ با فرکانس ۱۶۰۰مگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند که سرعت آنها با اورکلاک تا حد ۱۹۰۰مگاهرتز نیز قابل افزایش است.از دیگر امکانات این مادربورد می‌توان به بهره‌گیری از دو اسلات توسعه PCI-E ۲.۰ X۱۶ با پشتیبانی از تکنولوژی CrossFireX اشاره کرد. پشتیبانی از تکنولوژی‌های دیگری چون Ultra TPM برای افزایش امنیت داده‌های ذخیره شده بر روی دیسک سخت، Smart Backup برای افزایش سرعت و قابلیت اطمینان فرآیند ذخیره‌سازی، پشتیبانی از ۴ درگاه شبکه گیگابایت با امکان گروه‌بندی، پشتیبانی از تکنولوژی Dual BIOS و در نهایت بهره‌گیری از یک کد کننده صوتی با وضوح بالا و با پشتیبانی از جدیدترین استانداردهای صدای فراگیر، از دیگر امکانات این مادربورد به شمار می‌روند.گیگابایت مادربوردGA-EP۴۵T-EXTREME را با استفاده از سیستم خنک‌کننده Hybrid Silent-Pipe که خنک‌کننده‌ای کاملا بی‌صدا با امکان اتصال سیستم‌های حرارت‌گیر مایع بوده و پل شمالی، پل جنوبی و مجموعه مدار تغذیه پردازنده بر روی مادربورد را به راحتی و بدون ایجاد کوچک‌ترین صدایی خنک می‌کند، تکمیل کرده است.

گوگل دانشنامه Knol را افتتاح کرد....

 

گوگل سرانجام سیستم جدید Knol را که مهمترین رقیب ویکی پدیا به شمار می رود و تاکنون استفاده از آن در فاز آزمایشی و برای تعداد محدودی کاربر بود به طور رسمی افتتاح کرد.شرکت مانتین ویوو پروژه دانشنامه جدیدی را که قرار است ویکی پدیا را به چالش بکشد رسما افتتاح کرد.
اواسط نوامبر گذشته گوگل سرویس جدیدی با عنوان Knol (برگرفته از واژه knowledge انگلیسی به معنی "دانش") را معرفی کرد که می تواند ویکی پدیا، بزرگترین دانشنامه آزاد آنلاین را به چالش بکشد. این سیستم در حقیقت نوع تعدیل شده و کنترل شده ویکی پدیا است که از نوامبر گذشته فاز آزمایشی خود را با تعداد محدودی کاربر آغاز کرد.
اکنون بزرگترین موتور جستجوی دنیا اعلام کرد که این سیستم را برای استفاده تمام کاربران وب رسما افتتاح کرده است.
در این خصوص کارشناسان گوگل اظهار داشتند: "میلیونها نفر در سراسر دنیا می توانند از طریق Knol دانسته های خود را روی اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارند. این سیستم همانند ویکی پدیا است اما دو عنصر جدید به آن اضافه شده است که شامل امضا و پرداخت حق مولف است."
براساس گزارش "ای بی سی نیوز"، در تفاوت با ویکی پدیا افرادی که قصد دارند روی Knol مقاله ای را منتشر کنند باید این مقاله را با نام واقعی خود امضا کنند و مسئولیت عواقب آن را بپذیرند.
هربار که کاربران دیگر بخواهند مقاله مولف را ویرایش جدید کنند باید مشاوره های خود را برای نویسنده ارسال کنند و به این ترتیب مولف در خصوص تغییر و بازنویسی مقاله تصمیم می گیرد.
ویژگی دیگر این دانشنامه آنلاین جدید، سیستم پرداخت آن است. در حقیقت شرکت گوگل به خوبی بر اهمیت انتشار تبلیغات در صفحات وب واقف است و به همین علت به مولفان Knol این امکان را داده است که در مقالات خود از آگهی های سیستم AdSense استفاده کنند و سپس سود حاصل از این آگهی ها را با مولف تقسیم می کند. به این ترتیب مولف می تواند از مقاله ای که منتشر کرده است به عنوان یک منبع مالی استفاده کند.

وب سایت های دولتی انگلیس مورد حمله شدید هکرها قرار گرفتند....

با حمله هرزنامه ها و ویروس های جدید رایانه ای به وب سایت های کلیدی و اصلی انگلیس خرابکاری‌های اینترنتی در این کشور به اوج خود رسید.
به نقل از ایندیپندنت، هکرهای اینترنتی با جدیدترین هرزنامه ها و ویروس ها به وب سایت های کلیدی و اصلی دولت انگلیس حمله کرده و کاربران آن ها را با مشکلات جدی رو به رو کرده اند.
در این حمله اینترنتی بیش از یک هزار وب سایت دولتی مورد حمله قرار گرفته و آسیب های شدیدی را متحمل شدند.
تایمزآنلاین اعلام کرده است که این هکرها از اروپای شرقی به انگلیس حمله کرده اند و در این حمله گسترده بیش از دو میلیون رایانه نیز در سراسر انگلستان با مشکلات امنیتی مواجه شده اند.
در این حمله علاوه بر وی سایت ها دولتی و نیمه خصوصی کاربران بسیاری هم که از این سایت ها در حال گرفتن خدمات بودند مورد آسیب قرار گرفتند.
در اوایل ماه جاری میلادی نیز همچنین وب سایت های بیمارستان های انگلیس نیز مورد حمله قرار گرفتند و حدود یک میلیون کاربر در حال گرفتن خدمات متحمل آسیب های جدی شدند.
این حمله های اینترنتی در حالی اتفاق می افتد که هنوز مشکلات دزدی لپ تاپ ها در این کشور حل نشده است و هر روز صدها صاحب لپ تاپ مورد تهدید دزدی رایانه خود قرار می گیرند.

موتور‌های جستجو‌گر در صدر سایتهای دلخواه ایرانیان قرار دارند....

براساس آخرین آمار سایت الکسا دو موتوذ جستجو‌گر گوگل و یاهو همچنان در صدر سایتهای پربیننده کاربران ایرانی اینترنت قرار دارند.
در این ارزیابی موتور جستجو‌گر یاهو بالاتر‌ از گوگل جای گرفت و گوگل که تا پیش از این در صدر جدول قرار داشت جای خود را به یاهو داده است.
در بین ۱۰ سایت پر‌بیننده کاربران ایرانی سایتهای سرویس دهنده وبلاگ جایگاه ویژه‌ای دارند.
از ۱۰ سایت پر‌بیننده سه سایت سرویس‌ دهنده وبلاگ‌نویسی هستند.
پس از این سایتها سایتهای دانلود نرم‌افزار و کلیپ و اجتماعی در رده‌های بعدی قرار دارند.تنها یک سایت خبری در جمع ۱۰ سایت پر‌بیننده کاربران ایرانی از سوی الکسا وجود دارد.

قیمت لپ تاپ " اپل " به ۵۰۰ پوند کاهش می یابد.....

برخی منابع خبری از احتمال کاهش قیمت لپ تاپ محبوب شرکت اپل به ۵۰۰ پوند خبر داده اند.
به نقل از Apple Insider، اپل برای آنکه بتواند قیمت این محصول را کاهش دهد مجبور شده نمایشگر آن را نیز کوچک کرده و به ۱۳ اینچ برساند.
کارشناسان معتقدند اپل امیدوار است با کاهش قیمت این لپ تاپ محبوب رقبای مهم خود همچون سونی، Dell، لنوو و ... را کنار بزند.
منابع خبری معتقدند قیمت مدل پیشرفته تر این لپ تاپ موسوم به MacBook Pro نیز از ۱۹۹۹ دلار به ۱۷۹۹ دلار کاهش خواهد یافت.
اپل طی یک سال اخیر قیمت بسیاری از تولیدات خود را با هدف افزایش سهم خود از بازار کاهش داده و به همین علت انتشار خبر مشابه در مورد لپ تاپ های این شرکت علیرغم سکوت اپل چندان دور از ذهن به نظر نمی رسید.

کارت گرافیک تازه‌وارد Foxconn

 

مدل ۹۶۰۰GT-۵۱۲ به عنوان کارت گرافیک تازه‌وارد Foxconn در بازار داخلی معرفی شد.
طبق اعلام دریا کامپیوتر، نمایندگی فروش محصولات این برند در بازار داخلی، ۹۶۰۰GT-۵۱۲ به تراشه گرافیکی Nvidia Geforce ۹۶۰۰GT، حافظه ۵۱۲مگابایتی با فرکانس ۱۸۲۰مگاهرتز و رابط‌های Dual Dual-Link DV+HDTV-Out و خنک‌کننده مجهز است.
این نمایندگی همچنین مدل GLADIAC ۹۸۰۰GTX ۵۱۲ B۳۲DT RH را از کارت گرافیک‌های جدید ELSA معرفی کرد که توسط پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce ۹۸۰۰GTX با حافظه گرافیک پرسرعت توان‌دهی می‌شود. پشتیبانی کامل از microsoft Direct ۱۰ و OpenGL ۲/۰ وShadey Model ۴/۰ تجهیز به تکنولوژی پردازش فیزیکی Nvidia Quantum Effects و پشتیبانی از PCI-Express از ویژگی‌های این کارت گرافیک است.
این کارت به حافظه ۵۱۲مگابایتی و اتصال‌های DVI-I/TV-OUT/DVI-I مجهز است و از سیستم عامل Microsoft ® windows ® xp و Microsoft ® windows ® Vista پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار رایگان مایکروسافت برای طراحی تصاویر سه بعدی عرضه شد.

مایکروسافت غول نرم افزاری جهان با هدف نفوذ به بازار نرم افزارهای انیمیشن سازی اعلام کرد نسخه جدید نرم افزار TrueSpace را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می دهد.
به نقل از arstechnica ، TrueSpace یک نرم‌افزار مدل‌سازی و تولید انیمیشن سه بعدی است که به شما اجازه می‌دهد تصاویر سه بعدی واقع‌گرایانه‌ای را خلق کنید. شما هم‌چنین می‌توانید کاراکترها‌ی ساخته شده با دیگر نرم افزارهای مشابه هم‌چون AutoCAD, ۳ds Max, Adobe Illustrator و غیره را به این برنامه‌ وارد کنید.
عرضه رایگان این نرم افزار حاصل خرید شرکت کوچکی به نام Caligari توسط مایکروسافت در زمستان سال گذشته است.
این شرکت که در سال ۱۹۸۶ تاسیس شده از جمله موسسات پیشتاز در زمینه عرضه نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی به حساب می آید و قبلا نرم افزار TrueSpace را به قیمت حدودا ۶۰۰ دلار به فروش می رساند.
این اقدام مایکروسافت در شرایطی صورت می گیرد که گوگل نیز محصولی به نام Google Sketch up عرضه کرده که قابلیت های مشابهی دارد.

 

خدمات جدید امنیتی " جی میل " به کاربران

گوگل اعلام کرد به کاربران سرویس پست الکترونیک خود موسوم به Gmail امکان می دهد تا پیام های خود را با امنیت بیشتر و به صورت رمزگذاری شده ارسال کنند.
به نقل از PC Pro، کاربران این سرویس از این پس می توانند پیام های الکترونیکی خود را از طریق پروتکل ایمن HTTPS ارسال نمایند تا از مشاهده پیام هایشان توسط دیگر اشخاص جلوگیری کنند.
مشاهده بدون اجازه پیام های الکترونیکی و نفوذ به صندوق های email به خصوص در صورت استفاده از شبکه های بی سیم wi-fi به سادگی برای هکرها امکان پذیر است.
در صورتی که کاربران با ورود به بخش تنظیمات Gmail این کار را انجام دهند پیام آنها همیشه به طورت کاملا ایمن و از طریق پروتکل HTTPS ارسال خواهد شد. هر چند که استفاده از این پروتکل موجب کند شدن سرعت ارسال پیام خواهد شد.

ویندوز جدید تا ژانویه ۲۰۱۰ از راه می رسد......

شرکت مایکروسافت اعلام کرد نسخه جدید سیستم عامل ویندوز به نام ویندوز ۷ به طور قطعی تا ژانویه سال ۲۰۱۰ روانه بازار خواهد شد.
به نقل از ComputerWeekly، بیل وگت رییس واحد ویندوز شرکت مایکروسافت با اعلام این خبر افزود کار طراحی ویندوز ۷ بسیار بسیار خوب پیش می رود و به طور قطع این محصول راس زمان اعلام شده عرضه می شود.
تاکنون اطلاعات چندانی در مورد ویژگی های ویندوز جدید منتشر نشده و منابع خبری تنها به برخی ویژگی های این ویندوز از جمله لمسی بودن برخی رابط های کاربری و تحول در طراحی آن اشاره کرده اند.
به نظر برخی ناظران بازار شتاب مایکروسافت برای عرضه ویندوز ۷ نشان دهنده عدم استقبال مناسب از ویندوز ویستاست.
بررسی ها هم حاکیست بسیاری از شرکت های تجاری و افرادی که این ویندوز را برای استفاده تجاری خریداری کرده بودند به علت مشکلات آن و ناسازگاری با نرم افزارها و سخت افزارهای گوناگون ترجیح داده اند دوباره از ویندوز XP استفاده کنند.
تحقیقات موسسه فارستر نشان می دهد ۸۷.۱ درصد شرکت های مهم تجاری کماکان از ویندوز XP استفاده می کنند.

نرم‌افزار گر افیکی مایکروسافت بزودی از راه می رسد.....

شرکت مایکروسافت به تازگی جزییات بیشتری را در مورد نرم افزار گرافیکی DirectX ۱۱ که وجود آن برای اجرای صحیح بازی های ویدیویی و برخی از دیگر برنامه ها بر روی رایانه ها و سیستم عامل ویندوز ضروری است،‌اعلام کرد.
به نقل از TechSpot، ارتقای کیفیت نمایش تصاویر سه بعدی و جزییات موجود در آنها از جمله مهمترین تغییرات DirectX ۱۱ اعلام شده است.
این نرم‌افزار گرافیکی همچنین اجرای روان تصاویر گرافیکی بر روی رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز را آسان تر می کند.
DirectX ۱۱ مانند DirectX ۱۰ تنها با ویندوز ویستا و نسخه های آتی ویندوز سازگار است.
مایکروسافت همچنین مدعی است DirectX ۱۱ امکانات جدیدی را به سخت افزارهای سازگار با DirectX ۱۰ خواهد افزود که جزییات این مساله درآینده اعلام می شود.

انواع صفحه نمایش لمسی......

انواع صفحه نمایش لمسی

ژ

چاپگرهای لیزری بی سیم و بدون نیاز به رایانه روانه بازار شد....

شرکت سامسونگ اعلام کرد چهار چاپگر رنگی جدید خود را که برای استفاده خانگی یا صاحبان مشاغل کوچک طراحی شده را روانه بازار کرده است.
به نقل از pcmag، دو مورد از این چاپگرها به نام های CLX ۳۱۷۵FN و CLP-۳۱۵ بیشتر برای شبکه های کوچک اداری مناسب هستند و چاپگر سوم به نام CLP-۳۱۵W قابلیت اتصال بی سیم به رایانه های مختلف را دارد.
چهارمین چاپگر به نام SCX-۴۸۲۸FN نیز به کاربران اجازه می دهد تصاویر مورد نظر را به طور مستقیم از روی حافظه های فلاش چاپ کنند.
CLX-۳۱۷۵FN در واقع یک دستگاه چند کاره است که توانایی کپی ، اسکن و فاکس کردن را هم دارد. این دستگاه دارای پرت USB نیز می باشد. این دستگاه که در هر دقیقه می تواند ۱۷ صفحه کاغذ را چاپ کند ۴۰۰ دلار قیمت دارد.
CLP-۳۱۵ و CLP-۳۱۵W هر دو دارای پرت USB‌بوده و مئل دوم با استانداردهای بی سیم ۸۰۲.۱۱b/g سازگار است. این دو دستگاه قادر با چاپ ۱۷ کاغذ در دقیقه به طور سیاه و سفید و ۴ کاغذ در دقیقه به طور رنگی هستند. قیمت این دو دستگاه به ترتیب ۲۰۰ و ۲۵۰ دلار است.
مدل SCX-۴۸۲۸FN که قادر به اسکن،‌کپی کردن و ارسال فاکس نیز هست، می تواند در هر دقیقه تا ۳۰ کاغذ را به طور سیاه وسفید چاپ کند و حافظه ۱۲۸ مگابایتی آن تا ۳۴۸ مگابایت قابل ارتقا می باشد. قیمت این دستگاه که تنظیمات متعددی برای چاپ دارد ۴۹۹ دلار است.

نیم میلیارد دلار درآمد در انتظار سازندگان مرورگر تلفن های همراه

افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه در کنار همه گیر شدن گوشی های هوشمند که اتصال به اینترنت را ساده می کنند موجب شده درآمدی کلان در انتظار سازندگان مرورگرهای تلفن همراه باشد.
به نقل از Techweb،‌بررسی های جدید موسسه ABI نشان می دهد تا سال ۲۰۱۳ درآمد شرکت های عرضه کننده مرورگر تلفن همراه به ۴۹۲ میلیون دلار خواهد رسید.
پیش از این پیش بینی می شد کاربران از مرورگرهای ارزان قیمت و مجانی متن باز بیشتر از مرورگرهای معمولی تلفن همراه استقبال کنند. اما پ‍ژوهش های جدید ثابت می کند که مشترکان تلفن همراه بیشتر خواهان استفاده از گوشی هایی هستند که یک مرورگر تلفن همراه به طور پیش فرض بر روی آن نصب شده باشد.
بررسی های این موسسه نشان می دهد در حال حاضر مرورگر safari شرکت اپل برای گوشی های همراه برترین مرورگر موجود در بازار است و به علت نمایش صفحات وب با جزییات کامل و دقت فراوان مورد اقبال عمومی است.
دومین مرورگر برتر بازار نیز نسخه جدید مرورگر همراه شرکت اپرا است که از رابط کاربری بسیار خوبی برخوردار است.
ABI‌پیش بینی کرده که در آینده نوکیا، گوگل و بنیاد موزیلا ساخت مرورگرهای تلفن همراه را جدی تر بگیرند.

برای کنسول بازی " ایکس باکس ۳۶۰ " بازی بسازید....

مایکروسافت به آن دسته از کاربران کنسول بازی Xbox۳۶۰ که فکر می کنند می توانند بازی های بهتری نسبت به بازی های عرضه شده در بازار بسازند اجازه داده که شانس خود را امتحان کنند.
به نقل از information week، مایکروسافت به تازگی به مشتاقان بازی های ویدیویی امکان داده تا با استفاده از نرم افزاری موسوم به XNA دست به طراحی و ساخت بازی بزنند.
افراد علاقمند ابتدا باید به عضویت باشگاه آنلاین طرفداران نرم افزار XNA‌در آیند و در صورتی که بازی طراحی شده توسط آنان مورد پذیرش مایکروسافت قرار بگیرد، تا ۷۰ درصد درآمد حاصل از فروش آن بازی در مرحله اول به آنان تعلق می گیرد.
جالب آن که رقابت برای طراحی بازی از هم اکنون آغاز شده و یکی از اولین بازی هایی که مورد توجه شرکت مایکروسافت قرار گرفته یک بازی دو بعدی اکشن ساده است که Little Gamers نام دارد و توسط یک جوان ۲۴ ساله بلغاری طراحی شده است. بازی دیگر که حالت معمایی دارد Trilinea نام دارد و توسط یک برزیلی طراحی شده است.
مایکروسافت امیدوار است با اجرای این طرح تعداد علاقمندان و خریداران کنسول بازی خود را افزایش دهد.

دائره المعارف آنلاین جدید گوگل با ویکی پدیا رقابت می کند.....

گوگل مشهورترین موتور جستجوی دنیا دائره المعارف آنلاینی به نام Knol را با هدف رقابت با ویکی پدیا راه اندازی کرده است.
به نقل از روزنامه تلگراف، Knol که مخفف کلمه knowledge یا آگاهی است به کاربران اینترنت امکان می دهد تا مقالاتی را در حوزه تخصص خود به نگارش درآورند.
بزرگترین موتور جستجوی جهان امیدوار است تا این دائره المعارف تمامی موضوعات علمی در عرصه علوم انسانی، تجربی ، علوم ریاضی و هنر را در بر بگیرد.
بر خلاف ویکی پدیا دیگر کاربران Knol بدون کسب موافقت نگارنده یک مطلب حق اصلاح و ویرایش آن را نخواهند داشت.
در این سرویس مطالب مختلف نگاشته شده در مورد یک موضوع همگی باقی خواهند ماند تا مشخص شود کدامیک بیش از دیگری مورد توجه کاربران قرار گرفته اند. علاوه بر این تصویر نویسنده هر مطلب هم در کنار مطلب وی نمایش داده خواهد شد.
نویسندگان هر مطلب از طریق نمایش آگهی های مرتبط با نوشته هایشان در کنار آنها می توانند درآمد نیز کسب کنند.

۳۰ درصد کوکان آمریکایی در فضای مجازی در معرض مزاحمت قرارمی گیرند

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد نزدیک به ۳۰ درصد از کودکان آمریکایی در هنگام استفاده از اینترنت در معرض مزاحمت افراد ناشناسی قرار می گیرند که تلاش می کنند با کودکان تماس برقرار کنند.
به نقل از یونایتد پرس،‌مرکز ملی کودکان گمشده و مورد سواستفاده قرار گرفته که مقر آن در واشنگتن است به تازگی نتایج تحقیق جدیدی را منتشر کرده که بر طبق آن ۳۴ درصد افراد ۱۱ و ۱۲ ساله اظهار داشته اند که افراد ناشناسی در زمان استفاده از اینترنت تلاش کرده اند به طرق گوناگون با آنها ارتباط برقرار کرده و به اطلاعات شخصیشان را پی ببرند.
کارشناسان این مرکز از والدین آمریکایی خواسته اند تا بیش از گذشته با فرزندانشان صحبت کرده و به آنان در مورد خطرات بالقوه ای که در دنیای مجازی وجود دارد،‌ هشدار بدهند.
به اعتقاد این کارشناسان والدین باید از کودکان خود بخواهند تا زمانی که به سن کافی برای تشخیص خطرات احتمالی در اینترنت برسند سعی کنند کمتر از آن استفاده کنند.