رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

PlayStation ۳ و فروش ۳۵ ملیونی

فروش سخت افزار سونی به رقبای خود نزدیک می شود. یکی از سران بخش سرگرمی های سونی طی صحبتی با IGN تایید کرده است که فروش جهانی PlayStation ۳ تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی از مرز ۳۵.۷ ملیون دستگاه عبور کرده است.

همچنین پیشتر سونی تایید کرده بود که امسال ۱۳ ملیون PlayStation ۳ به فروش رفته است که در مقایسه با سال ۲۰۰۸ که ۱۰ ملیون PlayStation ۳ به فروش رفته بود، رشد چشمگیری را نشان می دهد.

Jack Tretton مدیر SCEA دراین باره گفت: "با گذشت ۹ ماه از سال مالی PlayStation ۳ به رشد خود ادامه می دهد طوری که شاهد رشد ۳۲ درصدی نسبت به April گذشته هستیم. ما به فروشی که امروزه به آن رسیده ایم مانند یک نقطه و یک هدف نگاه می کنیم.

در باب مقایسه نیز تا ماه مارس سال جاری میلادی Nintendo Wii با فروش ۷۰ ملیونی و XBOX ۳۶۰ با فروش ۴۰ ملیون در رده های اول و دوم هستند.

در روز ترک فیس‌بوک ۲۶ هزار کاربر از این سایت کوچ کردند....

سایت فیس بوک به علت بی توجهی به لزوم حفظ حریم شخصی کاربران و مشکلات امنیتی روز گذشته ۲۶ هزار کاربر خود را از دست داد.

به نقل از وی تری،‌ در روزی که به عنوان روز ترک سایت فیس بوک از سوی دهها هزار نفر از کاربران این سایت تعیین شده بود ۲۶ هزار نفر به وعده خود عمل کرده و استفاده از این سایت و امکانات آن را متوقف کردند.

تعداد افراد علاقه‌مند به ترک این سایت که اسامی و اطلاعات خود را در سایت quitfacebookday.com که به همین منظور راه اندازی شده، ثبت کرده اند روز به روز در حال افزایش است و تا صبح روز سه شنبه نزدیک به ۳۴ هزار نفر در این سایت ثبت نام کرده و متعهد به ترک فیس بوک شده اند.

مدیران فیس بوک که از این رویدادها نگران شده اند سرانجام در روزهای گذشته از کاربران خود عذرخواهی کرده و دست به تغییراتی در در تنظیمات این سایت در ارتباط با حریم شخصی زده اند، اما کاربران می گویند این تنظیمات هم به شدت دشوار و پیچیده بوده و همه کاربران به راحتی از آن سر در نمی آورند.

نکته جالب آنکه بیشترین میزان ریزش این سایت مربوط به گروه‌های سنی زیر ۳۰ سال است که به شدت از انتشار بی اجازه اطلاعات شخصی مربوط به خود در فضای مجازی ناراحت هستند.

آغاز بکار ایمیل ایرانی/ ارائه ایمیل ایرانی با کیفیت وامنیت بالا

از لحاظ کارایی و قابلیت سعی شده ایمیل ایرانی وضعیت مناسبی داشته باشد و با کیفیت و امنیت بالا به کاربران ارائه شود.

علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: در صورت تصویب ضوابط مورد نیاز، ایمیل داخلی برای تمامی متقاضیان به صورت رایگان نیز قابل ارائه خواهد بود.

وی با اشاره به مذاکرات جهت امضای تفاهم نامه با شرکت پست برای ارائه پست الکترونیکی داخلی گفت: براساس مفاد این تفاهم نامه بخشی از ظرفیت ایمیل ایجاد شده به شرکت پست ارائه خواهد شد تا مشترکان این شرکت نیز بتوانند از ظرفیت موجود استفاده کنند.

انصاری با تاکید بر اینکه ظرفیت پست الکترونیکی ایرانی با دامنه "ایران دات آی ار" براساس میزان تقاضا قابل افزایش خواهد بود اضافه کرد: از لحاظ کارایی و قابلیت سعی شده این سرویس وضعیت مناسبی داشته باشد و با کیفیت و امنیت بالا به کاربران ارائه شود.

بر اساس بخشنامه ای که در سوم مهرماه سال ۱۳۸۶ ابلاغ شد مقرر شد درگاه خدمات الکترونیکی ایران به نشانی www.Iran.ir به مدیران دستگاه‌های دولتی، خدمات پست الکترونیکی ارائه دهد.

در این بخشنامه همچنین از مدیران دولتی خواسته شد برای امنیت اطلاعات بیشتر، پست الکترونیکی خود را روی پورتال واحد دولت الکترونیکی ایران ایجاد و از آن برای تماس‌هایشان استفاده کنند.

از ویژگی های ایمیل ایرانی حفظ امنیت بیشتر اطلاعات عنوان شده و در صورت استفاده از آن، اطلاعات ایمیل در داخل کشور گردش می کند و مانند ایمیل های غیرایرانی نظیر یاهو، جیمیل و هات‌میل که در خارج از کشور میزبانی می‌شوند اطلاعات به خارج از کشور منتقل نمی شود.

پیش از این گفته شده بود شرکت فناوری اطلاعات ایران تاکنون برای بیش از سه هزار کاربر اینترنت کشور این پست الکترونیکی را فعال کرده است.

ایمیل ایرانی شرکت پست نیز با دامنه post.ir قابل دریافت است.

پدیده‌ای به نام خود-گوگلی!

بسیاری از کاربران اینترنتی خودشان را در موتورهای جستجوی اینترنتی و بخصوص گوگل جستجو می‌کنند. این بدان معنی است که مدیریت شهرت دیجیتال و حریم خصوصی، توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کرده است.

موتورهای جستجو زندگی ما را راحت‌تر کرده‌اند. آن‌ها در کسری از ثانیه ما را به آن چه در جستجویش هستیم، متصل می‌کنند و حتی گاهی ما را به جایی می‌برند که خودمان هم نمی‌دانستیم که در جستجوی آن هستیم.

اما به گزارش سی‌ان‌ان، موتورهای جستجو هم‌چنین می‌توانند در مورد خودمان هم مطالب جالبی داشته باشند، همان طور که نیمی از کاربران بزرگسال اینترنت این موضوع را فهمیده‌اند.

مطالعه مرکز تحقیقاتی Pew نشان می‌دهد نزدیک به ۵۷ درصد از کاربران بزرگسال اینترنت در آمریکا اسم خود را در موتورهای جستجو وارد کرده‌اند تا شهرت دیجیتال خود را ارزیابی کنند.

این میزان نسبت به سال ۲۰۰۶ / ۱۳۸۵ رشد بسیار بزرگی داشته است. در آن سال فقط ۴۷ درصد از کاربران بزرگسال اینترنت اعلام کردند که نام خود را در در این سایت‌ها جستجو کرده‌اند.

این مطالعه در شهریور گذشته و به صورت تلفنی صورت گرفت که در آن ۲,۲۵۳ کاربر اینترنت ۱۸ سال به بالا شرکت کردند و نتایج آن به وضوح نشان می‌دهد که مدیریت شهرت در حال حاضر یک خصوصیت عمده از زندگی آنلاین ما را تشکیل می‌دهد.

البته احتمالا این موضوع برای بسیاری از ما عجیب نیست.

توجه به این که هر روز نظریه جدیدی در مورد تنظیمات حریم خصوصی در سایت فیس‌بوک در اینترنت مطرح می‌شود، نشان از این دارد که مدیریت شهرت برای بسیاری از ما اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. و البته احتمالا نگرانی‌ها در مورد شهرت دیجیتال باز هم افزایش پیدا خواهد کرد، چرا که به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات در اینترنت هر روز متداول‌تر از گذشته می‌شود.

این تحقیقات هم‌چنین نشان می‌دهد جوانان بیش‌تر محتوایی را که به اشتراک می‌گذارند، محدود می‌کنند و در مقایسه با کاربران مسن‌تر اینترنت، شهرت دیجیتال خود را بیشتر مدیریت می‌کنند که این موضوع با تصور عمومی که جوانان چندان در مورد شهرت دیجیتال خود محدودیت اعمال نمی‌کنند، در تضاد است.

یکی از سریعترین ابررایانه های جهان در چین ساخته شد.....

مهندسان چینی سریعترین ابررایانه این کشور را با قابلیت انجام بیش از هزار میلیون میلیون (یک کوادریلیون) محاسبه در ثانیه ساخته اند.

این ابر رایانه “Xingyun” نام دارد.

سریعترین ابررایانه چین تا پیش از این Tianhe-۱ نام داشت که در سال ۲۰۰۹ در دانشگاه ملی فناوری دفاعی چین ساخته شد.

اوج عملکرد “Xingyun” سه کوادریلیون محاسبه در ثانیه است که سه برابر اوج سرعتTianhe-۱ است.

به گفته مهندسان یک ثانیه کار این ابررایانه برابر با یک روز کامل کار یک رایانه شخصی دو هسته ای است.

قرار است از این ابر رایانه برای تعیین توالی دی ان آ استفاده شود.

ابررایانه های دورانر و جاگوار اولین و دومین ابررایانه سریع دنیا هستند.

رتبه بندی کشورها از نظر سرعت اینترنت / ایران پایین تر از عراق

در آخرین آماری که کشورهای دنیا را از نظر سرعت اینترنت خانگی مورد مقایسه قرار داده است کره جنوبی دارای بیشترین سرعت اینترنت است اما ایران در رده ۱۴۴ دنیا از ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق و پاراگوئه عقب تر است.

نتایج آخرین تست سرعتی که به واسطه وب سایت Speedtest.net صورت گرفته است لیستی جدید حاصل از مقایسه و رتبه بندی سرعت اینترنت مصرف کنندگان خانگی اینترنت را در سراسر کره زمین ارائه کرده است.

سایت Netindex که این لیست گرافیکی را منتشر کرده سرعت اینترنت خانگی هر کشور را بر اساس حداکثر عملکرد و سرعت اینترنت خانگی بر واحد مگابیت بر ثانیه طی ۳۰ روز گذشته ارزیابی کرده است. (تحت شرایطی که معدل فاصله میان مصرف کننده و سرور کمتر از ۴۸۲ کیلومتر باشد.)

بر اساس این لیست کاربران کشور کره جنوبی همچنان خوش اقبال ترین کاربران اینترنت در جهان به شمار می روند و از سرعتی برابر ۳۴.۳۱ مگابیت بر ثانیه استفاده می کنند.

پس از کره جنوبی کشور لتونی با سرعتی برابر ۲۴.۴۶ مگا بیت بر ثانیه، جمهوری مولداوی با ۲۱.۷۶ مگابیت بر ثانیه، ژاپن با ۲۰.۳۸ مگابیت بر ثانیه، سوئد با ۲۰.۱۰ مگابیت بر ثانیه، جزایر آلند با سرعت ۱۹.۸۴ مگابیت بر ثانیه، رومانی با سرعت ۱۸.۶۴ مگابیت بر ثانیه، بلغارستان با سرعت ۱۷.۶۶ مگابیت بر ثانیه، هلند با سرعت ۱۷.۱۵ مگابیت بر ثانیه و لیتوانی با سرعت ۱۶.۷۹ مگابیت بر ثانیه به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

کشورهای توسعه یافته ای از قبیل سوئیس، آلمان، دانمارک و بلژیک رتبه های ۱۵ تا ۱۸ را اشغال کرده اند و فرانسه، آمریکا و روسیه به ترتیب در رتبه های ۲۰ و ۲۸ و ۲۹ قرار گرفته اند. کانادا و انگلستان نیز در جایگاه ۳۲ و ۳۳ قرار دارند.

با این حال حتی در مجاورت کشورهایی کوچک مانند مالدیو، مالت، قبرس و قطر نیز نمی توان نامی از ایران را در این لیست یافت زیرا از میان ۱۵۲ کشور بررسی شده ایران پس از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر ۰.۶۱ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۱۴۴ قرار گرفته است.

پس از ایران تا انتهای لیست کشورهای لبنان، هائیتی، السالوادور، افغانستان، مالی، گواتمالا، زیمبابوه و یمن باقی مانده اند نامهایی که با دیدن آنها این سئوال به ذهن می آید: "تا کی باید در انتهای لیستها باقی بمانیم؟"

‌● اسامی ۱۰ کشور اول دنیا از نظر سرعت اینترنت خانگی:

۱) کره جنوبی

۲) لتونی

۳) جمهوری مولداوی

۴) ژاپن

۵) سوئد

۶) جزایر آلند

۷) رومانی

۸) بلغارستان

۹) هلند

۱۰) لیتوانی