رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس بسیار سریع خواهد بود....

بنیاد موزیلا عرضه کننده مرورگر موفق فایرفاکس می گوید نسخه جدید این مرورگر موسوم به فایرفاکس ۳.۱ بسیار سریع تر از نسخه فعلی موسوم به فایرفاکس ۳ است.
به نقل از آی تی پرتال، نسخه سوم مرورگر فایرفاکس که با تبلیغات فراوان عرضه شد و با استقبال قابل توجهی مواجه شد هنوز مطابق با ایده آل های شرکت سازنده نیست و موزیلا می گوید آن را بهتر از قبل خواهد کرد.
ارتقای سرعت این مرورگر در حین اجرای برنامه های کاربردی تحت وب و صفحات پست الکترونیک از طریق قابلیت جدیدی موسوم به TraceMonkey از جمله تمهیدات موزیلاست.
پروژه طراحی برنامه کاربردی TraceMonkey هنوز در مراحل آغازین خود است و اطلاعات زیادی در مورد آن در دسترس نیست، اما گفته می شود با گنجاندن آن در فایرفاکس نحوه اجرای برنامه های مبتنی بر جاوا در این مرورگر متحول شده و افزایش چشمگیری می یابد.
آزمایش های انجام شده نشان می دهد سرعت مرورگر مذکور از این طریق تا دو برابر افزایش می یابد و مشاهده تصاویر سه بعدی و اجرای برنامه های سنگین در محیط مرورگرها و وب ساده تر می شود.
این ویژگی در اولین نسخه مرورگر فایرفاکس ۳.۱ که تا دی ماه عرضه می شود وجود خواهد داشت.

طراحی حافظه های فلاش ۴ ترابایتی توسط آی بی ام

 

شرکت آی بی ام اعلام کرد موفق به طراحی نسل جدیدی از حافظه های فلاش شده است که ظرفیت آنها به چهار ترابایت می رسد.
به نقل از نتورک ورلد، این حافظه ها به غیر از ظرفیت بالا از توانایی بالایی برای انتقال سریع اطلاعات برخوردارند.
کارشناسان معتقدند طراحی حافظه های فلاش با چنین ظرفیت بالایی راه را برای استفاده از آنها در وسایلی همچون رایانه های سرور و حتی رایانه های mainframe هموار خواهد کرد.
این در حالی است که استفاده از این حافظه ها تاکنون به دوربین های دیجیتال و mp۳ player ها محدود بوده است.
مهندسان آی بی ام می گویند سرعت انتقال اطلاعات در این نوع حافظه ها ۱۰ برابر حافظه های فعلی فلاش است. به اعتقاد آنان می توان امیدوار بود تا ظرف یک سال آینده عرضه تجاری حافظه های مذکور به بازار آغاز شود.

نشان دادن فایل های مخفی که از طریق folder option ظاهر نمی شوند

نشان دادن فایل های مخفی که از طریق folder option ظاهر نمی شوند

شما هر بار که از طریق فلدر آبشین کلید شو را فعال می کنید باز فعال نمی شود برای فعال کردن این کلید مراحل زیر را انجام دهید
این مراحل به صورت یک فایل تصویری متحرک فلش تهیه شده است با حجم کم (حداکثر یک مگا بایت )
شما برای خواندن این فایل نیاز به فلش پلیر دارید
برای دانلود ، روی لینک زیر کلیک راست کرده و کلید save target as‌ را بزنید و برای نگاه کردن فقط روی آن کلیک کنید 

دانلود رایگان

استفاده از کارت محدود اینترنت به مدت طولانی.....

این روش در همه موارد موفقیت آمیز نیست و همه چیز بستگی به ISP (سرویس دهنده اینترنت) شما داره
در این روش (در صورت موفقیت آمیز بودن) میتوانید از یک کارت اینترنت مثلا 2 ساعته حدود چند ماه استفاده نمایید و در صورت عدم موفقیت تایمر ISP را حدود 7 دقیقه قفل میکنه
با انجام این کار تایمر ISP را که بر روی اکانت شما به صورت معکوس کار میکند را متوقف میکنه
برای انجام اینکار در دایکتوری windows به دنبال فایل system.ini میگردیم به طور مثال c:\windows\system.ini
بعد از یافتن فایل باید آنرا طبق دستورالعمل ادیت کنید فایل را باز کرده (توسط notepad) ودر آن به دنبال عبارت [enh386] میگردیم ودر سطر پایین آن این عبارات را اضافه می کنیم
 


Com0@00 Irq0000@0 Buffer=1024
@ number = ( 3,1,4,1,5,9)
@ letters = ( " this", " is ", "a" , "test" )
$word , $ anther - word - ) = ( " one " , "two" )
woafont=dosapp.FON


که با اضافه نمودن این عبارات فایل حاصل در XP به صورت زیر در میاد :


for 16-bit app support ;
[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv
[mci]
[driver32]
[enh386]
Com0@00 Irq0000@0 Buffer=1024
@ number = ( 3,1,4,1,5,9)
@ letters = ( " this", " is ", "a" , "test" )
$word , $ anther - word - ) = ( " one " , "two" )
woafont=dosapp.FON
woafont=dosapp.FON
EGA80WOA.FON=EGA80850.FON
EGA40WOA.FON=EGA40850.FON
CGA80WOA.FON=CGA80850.FON
CGA40WOA.FON=CGA40850.FON
[vicax]
msacm711=86957
msacm811=178757
msacm911=42405
[Display]
DevBMP=0


سپس فایل را save کرده ویندوز را restart کنید

طریقه گذاشتن تصویر در پنجره ویندوز

طریقه گذاشتن تصویر در پنجره ویندوز
با یک مثال طریقه گذاشتن تصویر در پنجره ویندوز را آموزش می دهیم
ما در این مثال می خواهیم تصویر پنجره درایو D را تغییر دهیم
نوت پت را باز کنید و متن زیر را درون آن بنویسید

[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
iconarea_image=D:\photo.jpg

سپس آن را با نام Desktop.ini در درایو D ذخیره کنید
سپس عکس مورد نظرتان را در مسیر D:\photo.jpg قرار دهید....

نسخه‌ جدید یاهو مسنجر منتشر شد.....

 

یاهو مسنجر ۹ با رابط کاربری از نو طراحی شده و قالب‌ها و‌ فضای بیشتر و قابلیت عالی برای مشاهده‌ تصاویر و ویدئو ها در پنجره‌ چت منتشر شد.
در نسخه ۹ یاهو مسنجر که برای ویندوز ایکس پی عرضه شده هشدارهای هرزنامه‌ قابل مشاهده‌ بیشتر و قابلیت چت مستقیم با دوستان از وب‌سایت یا صفحه پروفایل آنلاین کاربران افزوده شده است.
ویژگی‌های جدید این برنامه شامل ویجت پینگ باکس است که کاربران می‌توانند آن را در صفحه‌های شبکه‌ اجتماعی خود قرار دهند.
همچنین نخستین کنترل هرزنامه تعبیه شده در نسخه‌ کلاینت این مسنجر و به ‌روزرسانی‌های ارتقاء یافته‌ای که می‌توانند از منابع بیشتری مانند Yahoo! Buzz و شبکه اجتماعی ۳۶۰ این شرکت اطلاعات بگیرند، از دیگر ویژگی‌های جدید آن هستند.
در نسخه‌ جدید این برنامه شکلک‌های خندان جدیدی اضافه شده‌اند که برندگان مسابقه شکلک‌های خندانی هستند که طی تابستان توسط یاهو برگزار شد. بازی‌هایی نیز به نسخه‌ جدید این برنامه اضافه شده‌اند که می‌توانند در این نرم‌افزار مسنجر جدید اجرا شوند.
ویدئو ها و تصاویر ارسال شده توسط تماس‌ها در سمت راست پنجره چت نمایش داده خواهند شد و فهرست تماس دارای دو امکان مشاهده است که یکی بزرگ‌تر بوده و اطلاعات و تصاویر بیشتری برای هر تماس دارد و دیگری نسخه‌ فشرده‌ آن است.

توشیبا حافظه فلاش ۲۵۶ گیگابایتی ساخت....

 
شرکت توشیبا از عرضه حافظه های فلاش ۲۵۶ گیگابایتی از نوع NAND خبر داد.
به نقل از نتورک ورلد، این شرکت حافظه های فلاش جدیدی را نیز برای نوت بوک ها، وسایل الکترونیک فوق سبک و ... طراحی کرده است.
حافظه فلاش ۲۵۶ گیگابایتی جدید توشیبا تنها ۲.۵ اینچ ضخامت دارد و سرعت تبادل اطلاعات بر روی آن بیشتر از دیگر حافظه های فلاش ساخته شده توسط این شرکت خواهد بود. ابعاد این حافظه ۷۰.۶ در ۵۳.۶ در ۳ میلیمتر اعلام شده است. حداکثر سرعت قرائت اطلاعات از روی این حافظه ۱۲۰ مگابایت در ثانیه و کداکثر سرعت نگارش اطلاعات بر روی آن ۷۰ مگابایت در ثانیه است.
این شرکت همچنین حافظه های فلاش جدیدی با ظرفیت های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت با سرعت های قرائت و نگارش ۸۰ و ۵۰ مگابایت در ثانیه عرضه کرده است.

استاد آنلاین

در حال حاضر رشد آموزشگاه‌های مجازی در فضای وب روز به روز افزایش پیدا می‌کند. در آموزشگاه‌های مجازی کاربر با کمترین هزینه و صرف زمان کم، آموزشی را که خواستار آن است را می‌آموزد.
معرفی سایت امروز ما هم یک آموزشگاه مجازی در حوزه کامپیوتر است. این سایت به آدرس www.stadonline.com است. این سایت دارای قسمت‌هایی چون آموزش الکترونیکی، کتاب الکترونیکی، پرتال آموزشی کارآموز، کارآموزان برتر و... است. با انتخاب گزینه آموزش لیستی پیش روی شما باز می‌شود که در آن نام دوره‌های آموزشی ذکر شده است.
دوره‌های آموزشی این سایت عبارتند از آموزش Photoshop، آموزش Html، آموزش مباحث پیشرفته در طراحی صفحات وب- Javascript، AD۰، SQL، آموزش متولوژی و تکنولوژی طراحی وب CIW، مفاهیم Java و Active-x، مقدمه‌ای بر ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب، آموزش مهارت‌های رفتاری، مفاهیم پایه فن‌آوری اطلاعات شامل مهارت اول از ICDL۱، آموزش Windows-xp مهارت دوم از ICDL، آموزش Word، excel۲۰۰۰، آشنایی با Access، آموزش Power point، آموزش internet با کلیک کردن روی هر کدام از این دوره‌های آموزشی صفحاتی پیش روی شما باز می‌شود که به چندین قسمت مختلف تقسیم می‌شود. به عنوان مثال قسمت آموزش Photoshop شامل مقدمه، حالت‌ها و مدل‌های رنگ، شروع کار، طریق اعمال رنگ‌ها و برخی از ابزار فتوشاپ، کار با لایه‌ها، کار با ابزار فتوشاپ، آزمون فتوشاپ و... می‌شود.
همچنین کاربران با استفاده از گزینه کتاب الکترونیکی می‌توانند به کتاب‌های مورد نیاز خود در حوزه کامپیوتر دسترسی پیدا کنند.
گفتنی است استفاده از امکانات این سایت مستلزم داشتن اینترنت پرسرعت است، در غیر این صورت قطعا به مشکل بر خواهید خورد.

عرضه‌ی دید خیابانی گوگل برروی دستگاه‌های قابل حمل

نسخه‌ی جدیدی از Google Maps برای تلفن‌های همراه عرضه شده که شامل پشتیبانی از دید خیابانی و همچنین مسیرهای پیاده‌روی و مرور شرکت‌ها است.
طبق اعلام گوگل، نسخه‌ی جدید سریع‌تر است و این امکانات جدید برروی گوشی‌های بلک بری با صفحه‌های رنگی و برروی دستگاه‌های قابل حمل با قابلیت جاوا کار می‌کند اما در حال حاضر برروی گوشی محبوب آیفون اپل عمل نمی‌کند.
بر اساس این گزارش این امر چندان تعجب‌آور نیست زیرا گوگل دید خیابانی را برروی تلفنی نشان داده که با سیستم عامل آندروید این شرکت کار می‌کند.
دید خیابانی سرویسی است که به برنامه‌ی نقشه‌ی گوگل اضافه شده و به کاربران امکان می‌دهد به مرور عکس‌هایی با زاویه‌ی دید ۳۶۰ درجه بپردازند که در سطح خیابانی از یک محل گرفته شده‌اند.

کارت گرافیک جدید INNAVISION

 کارت گرافیکی جدیدی است که شرکت INNAVISION با همکاری شرکت Arctic cooling ساخته است، با استفاده از جدیدترین چیپ‌ست Nvidia یعنی Geforce ۹۸۰۰ GTX و همچنین سیستم خنک کننده EXTREME AC در این کارت شاهد کاهش چشمگیر گرمای تولید شده هستیم که نتیجه آن بالا رفتن قابلیت اورکلاکینگ این کارت در مقایسه با سایر برندها شده است.
همچنین استفاده از خنک کننده EXTREME موجب افزایش مقدار فرکانس هست که در حالت استاندارد ۶۷۵ مگاهرتز است، به ۷۴۰ مگاهرتز و همچنین افزایش فرکانس حافظه از ۲۲۰۰ به ۲۲۸۰ مگاهرتز شده که در مقایسه با انواع ۹۸۰۰GT موجود در بازار EXTREME AC توانسته است حدود ۲۰درصد از نظر (Performance) و کاهش گرما در حد بالاتری قرار گیرد. در ساخت این کارت از روکش طلا روی وردی‌های DVI استفاده شده است.
استفاده از خازن‌های ۱۰۰درصد جامد و سیستم خنک کننده با فن‌های عریض از سایر ویژگی‌های این کارت است.
این کارت گرافیکی توسط شرکت گلسان به بازار عرضه می‌شود.

کاربران زون مایکروسافت وای فای رایگان می‌گیرند...

مایکروسافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی زون منتشر کرد که دسترسی بی‌سیم رایگان به اینترنت را در بیش از ۹۸۰۰ رستوران مک دونالد در سراسر آمریکا برای کاربران این MP۳ پلیر فراهم می‌کند.
نسخه‌ی ۳ نرم‌افزار زون از طریق فراهم‌سازی امکان کلیک کاربر برروی آهنگ‌های شنیده شده در موج اف ام دستگاه زون، خرید و دانلود آن‌ها را نیز راحت‌تر می کند؛ اگر دستگاه به اینترنت متصل نباشد آهنگ‌ها ذخیره مانده و به‌ محض متصل شدن زون به اینترنت خریداری می‌شوند.
خدمات بی‌سیم مک دونالد از طریق ارایه کننده‌ی سرویس اینترنت پرسرعت Wayport که خدمات وای فای نیز در شعبه‌های این رستوران فراهم می‌کند قابل دسترس شده است.
بر اساس این گزارش مایکروسافت همچنین در صفحه‌ی اصلی زون تب Zune Marketplace را برای مرور راحت‌تر فروشگاه موسیقی آنلاین خود اضافه کرده است.
مایکروسافت همچنین یک سرویس اشتراکی به نام Zune Pass راه‌اندازی کرده که مشترکان را قادر می‌سازد هر آهنگ یا آلبوم موجود در فروشگاه را از طریق یک اتصال اینترنتی پخش کنند.

معرفی سه نرم افزار مخرب جدید

براساس گزارش مرکز امنیتی پاندا، ابزار هک YTFakeCreator، تروژان PHilto.A و نیز کرم رایانه‌ای MSNBot.D در روزهای اخیر موفق شده‌اند مشکلات بسیاری را برای کاربران خانگی و کارکنان متصل به شبکه‌های سازمانی ایجاد کنند.
بر اساس این گزارش YTFakeCreator، یک نرم‌افزار مخرب است که به خرابکاران اینترنتی امکان می‌دهد با قراردادن فیلم‌های آلوده در وب‌سایت مشهور YouTube و تحریک کاربران به مشاهده این فیلم‌ها، انواع کدهای مخرب را در رایانه آنها تزریق کنند. برخی از نامه‌های الکترونیک که حاوی لینک‌های اینترنتی به این فیلم‌ها هستند نیز می‌توانند به عنوان ابزاری برای فعال شدن این بدافزار محسوب می‌شوند.
کاربران با کلیک بر روی صفحه نمایش فیلم، پیغامی را دریافت می‌کنند که فیلم موردنظر آنها وقتی پخش خواهد شد که یک یا چند ابزار کمکی در سیستم وجود داشته باشد و سپس به آنها پیشنهاد داده می‌شود که با کلیک بر روی یک لینک، این ابزار را به شکل رایگان دریافت کنند. در صورت موافقت کاربر با این مسئله YTFakeCreator، براحتی و توسط خود وی در رایانه نصب می‌شود.
طبق بررسی‌های موجود نرم‌افزار YTFakeCreator، کاملاً قابل سفارشی‌سازی است و حتی خرابکاران غیرحرفه ای نیز می‌توانند با ایجاد حساب‌ها، پروفایل ها، فضاهای شخصی، اطلاعات خاص، تصاویر و حتی فیلم های غیرواقعی و سپس با قراردادن هرنوع کد مخرب در آنها،‌ موجب انتشار وسیع آلودگی شوند.
چندی پیش انتشار فیلم‌های غیر اخلاقی یکی از هنرپیشه‌های مشهور آمریکا، از طریق نامه‌های الکترونیک موجب پراکندگی گسترده کدهای مخرب در اینترنت گردید. در روزهای اخیر آلودگی نسخه جدید فیلم‌های این هنرپیشه به تروژان PHilto.A ، مجدداً مشکلات فراوانی را برای کاربران ناآگاه و کنجکاو اینترنت ایجاد کرده است. این تروژان با یک کلیک ساده بر روی لینک اجرایی فیلم و از طریق نفوذ فایلی با نام‌های تصادفی، در رایانه‌ها فعال می‌شود. این تروژان قادر به انتشار خودکار نیست و برای گسترش حملات تخریبی خود به عملکرد کاربران نیاز دارد.
و اما کرم رایانه‌ای MSNBot.D، معمولاً از طریق نرم‌افزارهای چت و برنامه‌های تبادل پیام فوری منتشر می‌شود و هدف اصلی آن، سرقت اطلاعات محرمانه‌ای مانند نام‌های کاربری، رمزهای عبور؛ آدرس‌های الکترونیکی یا پستی و ... و نیز استفاده غیرقانونی از آنها است. این کرم رایانه‌ای فایلی را در رایانه آلوده ایجاد می‌کند که کاملاً شبیه به فایل اجرایی نرم‌افزار MSNMessenger است. با اجرای این فایل به جای فایل اصلی، اتصال جداگانه‌ای از سیستم به اینترنت ایجاد می‌شود و در این صورت MSNBot.D با کنترل این پورت، منتظر اطلاعات حساس و ارزشمند در حال تبادل می‌ماند تا آنها را سرقت کرده و به منتشر کننده خود ارسال کند.
ایجاد یک کپی از این ویروس در آدرس C:windows و تغییر رجیستری سیستم‌عامل به منظور تداوم عملکرد تخریبی در هر بار راه‌اندازی سیستم از مشخصات این کد مخرب محسوب می‌شود. MSNBot.D به منظور گسترش آلودگی، برای کلیه آدرس‌های الکترونیک که در هنگام چت کاربران آدرس ها را سرقت و جمع‌آوری کرده، نامه‌های آلوده ارسال می‌کند.

گواهینامه های آمریکایی به فناوری RFID مجهز شدند....

مقامات ایالت نیویورک نصب تراشه های RFID در گواهینامه های رانندگی شهروندان را آغاز کرده اند.
به نقل از آی تی وایر، با استفاده از این فناوری ماموران پلیس قادر خواهند بود با اسکن کردن گواهینامه رانندگان به سوابق لازم در مورد آنان دست یابند.
این گواهینامه ها همچین در شرایط خاص به جای گذرنامه نیز قابل استفاده بوده و آن دسته از شهروندان نیویورکی که از کانادا، مکزیک یا کشورهای حوزه کاراییب به آمریکا برمی گردند می توانند به جای گذرنامه، گواهینامه های RFID خود که EDL نام دارند را به ماموران پلیس ارائه دهند.
به گفته مقامات اطلاعات شخصی افراد بر روی این تراشه ها ذخیره نشده یا از طریق آنان منتقل نخواهد شد و تنها دیتای ذخیره شده بر روی این تراشه ها یک شماره شناسایی است. افرادی که علاقه ای به استفاده از این گواهینامه ها نداشته باشند کماکان می توانند از گواهینامه های عادی استفاده کنند.
جالب آنکه هزینه تهیه این گواهینامه ها ۸۰ دلار و هزینه تهیه گواهینامه های عادی ۱۵۰ دلار است.

نسخه بتای ویندوز جدید مایکروسافت تا ۸ هفته دیگر عرضه می شود....

 

در حالی که قبلا اعلام شده بود نسخه بتای سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت موسوم به ویندوز ۷ در آستانه کریسمس عرضه می شود، این شرکت اعلام کرد این کار را تا ۸ هفته دیگر انجام می دهد.
به نقل از کامپیوتر ورلد، مایکروسافت نسخه بتای ویندوز ۷ را زودتر عرضه می کند تا برنامه نویسان و متخصصان حوزه IT با بررسی آن نقاط ضعف و قوت این محصول را اعلام نمایند.
بررسی و مرور ویژگی های ویندوز ۷ در دستور کار دو کنفرانس مهم فناوری در آمریکا قرار گرفته است. اولین کنفرانس موسوم به PDC از ۲۷ تا ۳۰ اکتبر و دومین همایش به نام WinHEC از ۵ تا ۷ نوامبر برگزار می شود و کدهای اولیه ویندوز ۷ در هر دو کنفرانس در دسترس متخصصان قرار می گیرد.
یکی از مسئولان مایکروسافت در این مورد می گوید: این شرکت تنها نمی خواهد در مورد ویندوز ۷ به متخصصان اطلاع رسانی کند، بلکه می خواهد آنها را در این زمینه درگیر کند.
انتظار می رود نسخه نهایی ویندوز ۷ در اواخر سال ۲۰۰۹ یا اوایل سال ۲۰۱۰ در دسترس عموم قرار بگیرد.

سواستفاده هکرها از نام افراد مشهور برای شکار قربانیان

جستجوی نام افراد مشهور در وب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها ممکن است به رایانه شما آسیب برساند.
به نقل از بتانیوز، بررسی های موسسه مک آفی حاکیست هکرها و کلاهبرداران اینترنتی از نام بازیگران، خوانندگان و دیگر چهره های مشهور در جهان برای به دام انداختن کاربران اینترنت استفاده می کنند.
این افراد با طراحی وب سایت های آلوده به انواع ویروس و بدافزار که ظاهرا حاوی اطلاعات متنوعی در مورد یک بازیگر، خواننده یا ورزشکار مشهور است به رایانه فرد بازدیدکننده از این سایت ها آسیب وارد می کنند.
کارشناسان مک آفی معتقدند افرادی که در جستجوی چنین اطلاعاتی هستند ۱۸ درصد احتمال دارد که به یک سایت آلوده به ویروس و بدافزار هدایت شوند.
به گفته آنان کاربران اینترنت باید بسیار هوشیار بوده وبرای کسب اطلاعات در مورد افراد مشهور در فضای مجازی تنها از سایت های شناخته شده و معتبر استفاده کنند.

رفع بخشی از آسیب پذیری های سیستم عامل شرکت اپل

 

شرکت اپل دیروز با عرضه نسخه Mac OS X ۱۰.۵.۵ سیستم عامل خود ۳۴ حفره امنیتی و آسیب پذیری آن را برطرف کرد.
به نقل از زد دی نت، برخی از این حفره ها بسیار خطرناک بوده و تعدادی از آنها نیز مربوط به سرویس هایی بودند که برای همگام سازی رایانه های مکینتاش و دستگاه هایی همچون آیفون و رایانه های جیبی Palm به کار می روند.
تعدادی از این حفره ها نیز به مهاجمان اینترنتی اجازه می دادند با نفوذ به رایانه فرد قربانی کنترل آن را به طور پنهانی در دست گرفته و اطلاعات کاربر را بدون اطلاع وی مشاهده و سرقت کنند.
اپل طی چند ماه اخیر وصله های امنیتی متعددی را برای رفع حفره های امنیتی سیستم عامل اختصاصی خود موسوم به OS X عرضه کرده است.

گوگل در انتخابات ریاست جمهوری به آمریکایی‌ها کمک می‌کند....

 

 
گوگل در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اطلاعات مکان‌های رای‌گیری را با افزودن مپلتی به نقشه‌های انتخابات خود به کاربرانش نشان خواهد داد.
این سایت هنوز کامل نشده اما اطلاعات آن تا نیمه‌ی ماه اکتبر قابل دسترس خواهد شد و برای کاربران اطلاعات مکان‌های رای‌گیری فراهم خواهد کرد.
بر اساس این گزارش کاربرانی که نشانی خود را در این سرویس وارد کنند نزدیک‌ترین مکان‌های رای‌گیری به آن‌ها نشان داده خواهد شد.

اینتل برای اولین بار در هند ریزپردازنده شش هسته ای ساخت....

اینتل اولین ریزپردازنده خود که به طور کامل در هند طراحی شده است را در معرض نمایش قرار داد.
به نقل از تک تری، این ریزپردازنده در مرکز طراحی بنگلور هند ساخته شده است. پردازنده مذکور تقریبا مشابه با پردازنده شش هسته ای سری Xeon ۷۴۰۰شرکت اینتل بوده که چندی قبل طراحی شده بود.
پردازنده مذکور در رایانه های سرور و به منظور اجرای برنامه های کاربردی عظیم و گسترده شرکت های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. اینتل قبلا نمونه چهار هسته ای همین تراشه را نیز طراحی کرده بود.
برای ساخت این پردازنده ۴۵ نانومتری از ۱.۹ میلیارد ترانزیستور استفاده شده و سرعت Cache آن ۱۶ مگابایت است.

کیبوردی که راحت دیده می‌شود....

 

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که در مکان‌های تاریک یا کم‌نور با کامپیوتر کار می‌کنید یا حتی دچار مشکل ضعیفی چشم هستید، بهتر است این خبر را بخوانید.
یک محصول مخصوص و ویژه برای این دسته از کاربران به بازار معرفی و عرضه شده است.
این محصول یک کیبورد با نام Keys – U – See به بازار معرفی و توسط یک شرکت چینی تولید شده است.
این کیبورد دارای ابعادی بزرگ و استاندارد بوده و طراحی خاصی دارد.
Keys – U – See در واقع دارای یک ویژگی مهم است.
این کیبورد دارای ۱۲۰کلید بزرگ است که نقش‌های روی آن کاملا بزرگ و پررنگ چاپ شده‌اند.
بدنه اصلی این کیبورد به رنگ مشکی بوده و کلیدهای آن به رنگ زرد است تا به این ترتیب چاپ روی این کلیدها به راحتی و با وضوح بهتر دیده می‌شوند.این کیبورد ابعادی برابر ۵/۱×۵/۸×۲۰اینچ داشته و دارای طرای ارگونومیک و سبک است.
Keys – U – See برای اتصال به کامپیوترهای شخصی نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری نداشته و با ویندوزهای ۹۸، XP و ۲۰۰۰ هم سازگار است.
اگر به داشتن این کیبورد نیاز دارید باید چیزی در حدود ۳۲دلار برای خرید آن هزینه کنید.

ویندوز ۷ به طور خودکار بازی‌ها را به‌روز می‌کند...

بر اساس گزارش وایرد نیوز، نسخه‌ی آینده‌ی سیستم عامل ویندوز مایکروسافت ممکن است شامل یک سیستم وصله‌گذاری خودکار برای به‌روز نگه داشتن بازی‌های رایانه‌یی کاربر باشد.
بر اساس اسکرین شات‌های منتشر شده توسط وبلاگ ThinkNext، به نظر می‌رسد ویندوز ۷ دارای گزینه‌ای است که به کاربران بازی‌های رایانه‌یی امکان می‌دهد اسکن خودکار برای به‌روزرسانی بازی‌ها را در این سیستم عامل فعال کنند.
بر اساس این اسکرین شات، مشخص نیست ویندوز ۷ این به‌روزرسانی‌ها را از یک منبع مرکزی خواهد یافت یا کل اینترنت را برای یافتن آن‌ها جست‌وجو خواهد کرد اما به نظر می‌رسد قابلیت مناسبی باشد که منعکس کننده‌ی قابلیت به‌روزرسانی در ایکس باکس لایو است.
همچنین در حالی که گزارش‌های قبلی از انتشار ویندوز موبایل ۷ در اوایل سال ۲۰۰۹ خبر داده بودند، مایکروسافت رسما اعلام کرد انتشار آن را به تاخیر انداخته است؛ گفته شده ویندوز موبایل ۷ بر قابلیت صفحه لمسی و تشخیص حرکت متمرکز شده تا بتواند با آیفون اپل رقابت کند.

عرضه ارزان‌قیمت‌ترین مادربورد DDR۳ توسط گیگابایت

 

با عرضه مدل EP۴۵T-DS۳R از طرف گیگابایت حافظه‌های DDR۳ بالاخره به دنیای سیستم‌های میان قیمت وارد شدند.
شرکت گیگابایت به تازگی ارزان قیمت‌ترین مادربورد خود را با پشتیبانی از حافظه‌های DDR۳ ا۱۹۰۰ مگاهرتزی به بازار معرفی کرد.
این مادربورد که با استفاده از چیپ‌ست‌های سری P۴۵ تولید شده است، علاوه بر پشتیبانی از حافظه پرسرعت DDR۳ از جدیدترین پردازنده‌های اینتل با فرکانس گذرگاه ۱۳۳۳ مگاهرتزی نیز پشتیبانی کرده و به همین دلیل یکی از کامل‌ترین پلت فرم‌های موجود برای پشتیبانی از سری پردازنده‌های Core ۲ است.
تا پیش از این، پشتیبانی از حافظه‌های DDR۳ مختص مادربوردهای گران‌قیمت و با کارآیی بالا بود و به همین دلیل سطح وسیعی از کاربران که دارای توانایی مالی بالایی نیستند، قادر به استفاده از مزایای این تکنولوژی جدید نبودند.
اما با کاهش قیمت‌های جهانی حافظه‌های DDR۳ و ورود آنها به بازار سیستم‌های میان قیمت، سازندگان مختلفی تصمیم به پشتیبانی از آنها در محصولات میان قیمت گرفته‌اند. اما در نهایت گیگابایت به عنوان تنها شرکتی شناخته می‌شود که تاکنون محصولی را در این رده تولید و به بازار عرضه کرده است. بر همین اساس انتظار می‌رود با کاهش بیشتر قیمت حافظه‌های DDR۳ و نیاز به کارآیی بالاتر در سیستم‌های میان قیمت، این محصولات تا پایان سال جاری حضور پررنگ‌تری در بازار کامپیوترهای میان قیمت پیدا کنند.
این مادربورد یک محصول کاملا اقتصادی به شمار می‌رود، چرا که علاوه بر توانایی و قدرت نسبتا بالایی که دارد، دارای قیمت بسیار مناسبی نیز هست و کاربر با پرداخت مبلغ نسبتا کمی یک مادربورد خوب را خریداری می‌کند. این مادربورد از تمامی پردازنده‌های جدید اینتل پشتیبانی می‌کند. برای این منظور از چیپ‌ست پل شمالی اینتل P۴۵ Express و پل جنوبی اینتل ICH۱۰R در آن استفاده شده است. از دیگر خصوصیات این مادربورد می‌توان به چهار ماژول حافظه با قابلیت پشتیبانی تا ۱۶ گیگابایت حافظه DDR۳ اشاره کرد.
این مادربورد همچنین از پیکره‌بندی RAID ۰ ، RAID ۱ ، RAID ۵ و RAID ۱۰ نیز پشتیبانی می‌کند.

یک کارت‌گرفیک ارزان‌قیمت از اسپارکل

 

مدل GT۹۴۰۰ به‌عنوان کارت‌گرافیک جدید و ارزان‌قیمت اسپارکل معرفی شد. این کارت‌گرافیکی که از نسل DDR۲ است با دو ظرفیت ۵۱۲مگابایت و یک گیگا بایت پا به عرصه رقابت گذاشته تا بار‌دیگر انتظارات کاربران را برآورده نماید.
کارت گرافیکی GT۹۴۰۰ مجهز به پردازنده گرافیکی G۹۶ با فن‌آوری ساخت ۵۵نانومتر است که در فرکانس ۵۵۰مگاهرتز فعالیت می‌کند. پردازنده گرافیکی این کارت به‌وسیله رابط حافظه ۱۲۸بیتی خود با حافظه تعبیه شده روی برد در ارتباط است. براساس اطلاعات ارائه شده حافظه این کارت‌گرافیکی در فرکانس ۸۰۰ فعالیت می‌کند که این مساله پهنای باند ۸ /۱۲گیگا بایت در ثانیه را برای این محصول ارزان‌قیمت به ارمغان می‌آورد. GT۹۴۰۰ مجهز به ۱۶واحد سایه‌زنی پیشرفته است که در مجموع ۱۶واحد کمتر از برادر بزرگتر خود GT۹۵۰۰ است.
کارت گرافیکی GT۹۴۰۰ با فن‌آوری SLI لذت هیجان و استفاده از بازی‌های پیشرفته و با وضوح بالا و جدیدترین نرم‌افزارهای مربوط به سرگرمی‌‌های کامپیوتری را به کاربران ارائه می‌دهد. پردازنده گرافیکی کارت GT۹۴۰۰ مجهز به نسل دوم فن‌آوری پیشرفته Pure Video است که این ویژگی امکان پردازش تصاویر ویدئویی با وضوح بالا و رنگ‌های طبیعی را برای لذت‌بردن از فیلم‌ها و بازی‌های جدید برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
این کالا از دو فن‌آوری جدید شرکت NVIDIA با نام‌های CUDA و Physx پشتیبانی می‌کند، فن‌آوری جدید که شرکت NVIDIA به تازگی در کارت‌های گرافیکی خود از آن استفاده کرده فن‌آوری جنجالی Cuda (Compute Unified Device Architecture) e است که در محیط ویندوز ویستا با انجام محاسبات پردازش پیشرفته باعث کاهش فشار کاری پردازنده در نرم‌افزارهای پیچیده برنامه‌نویسی و مهندسی می‌شود.
فن‌آوری بعدی که در مورد کارت گرافیکی GT۹۴۰۰ کاربرد فراوانی برای بازی‌دوستان دارد، فن‌آوری Physx است که یک نمایش واقعی و ملموس از ضربات فیزیکی در محیط‌هایی با جزئیات گرافیکی بالا را برای بازی دوستان به ارمغان می‌آورد.

تلویزیونی کاربردی با اندازه محبوب

 

شرکت SHARP یکی از محصولات جدید خود را روانه بازار کرده است.
این محصول جدید یک تلویزیون LCD با مدل LC۴۶X۲۰E از سری Aguos است.
LC۴۶X۲۰E یک تلویزیون LCD با اندازه ۴۶اینچ است که به تازگی به بازار عرضه شده است.
این تلویزیون با طراحی کاملا ساده، اما جذابش، بدنه‌ای به رنگ مشکی براق داشته و دارای یک پایه کوتاه است.
تلویزیون جدید Sharp که در اندازه‌ای بزرگ، اما محبوب و مورد تقاضای بازار طراحی شده، احتمالا نظر اغلب کاربران را به خودش جلب می‌کند.
این تلویزیون مبتنی بر تکنولوژی Full HD بوده و تصاویر را با وضوح کامل و بالای ۱۰۸۰×۱۹۲۰پیکسل به نمایش می‌گذارد.
این تصاویر دارای کنتراستی برابر ۱ به ۱۰۰۰۰بوده و شدت روشنایی آنها به ۴۵۰انسی‌لومن می‌رسد.
LC۴۶X۲۰E مجهز به تیونر دیجیتال بوده و با کامپیوترهای شخصی سازگار است. این تلویزیون LCD دارای دو اسپیکر داخلی با قدرت پخش ۱۵وات برای هرکدام است که قدرت پخش نهایی تلویزیون را به ۳۰وات می‌رسانند.
تلویزیون LCD جدید Sharp دارای سه پورت HDMI، دو پورت Scart، یک ورودی Composite، یک ورودی Component، یک ورودی استریو، یک ورودی تیونر، یک ورودی S-Video و یک ورودی هدفون است. این تلویزیون ابعادی برابر ۱۱۰۱×۶۹۸×۶/۹۴میلیمتر داشته و وزن آن به ۳۰کیلوگرم می‌رسد.
شرکت Sharp اعلام کرده است که تلویزیون جدید ۴۶اینچ خود را به تازگی و با قیمت ۷۳۰یورو به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی می‌رساند.

تلویزیون‌های قابل اتصال به اینترنت به بازار می‌آید...

دو شرکت جنرال الکتریک آمریکا و Tautung تایوان قصد دارند تا سال آینده تلویزیون های ال سی دی جدیدی را روانه بازار کنند که از امکانات ویژه ای برای دسترسی به محتوای چند رسانه ای اینترنتی برخوردار است.
به نقل از بتانیوز، این تلویزیون ها که تا بهار سال آینده در دسترس عموم قرار می گیرند، از قیمت بیشتری نسبت به دیگر تلویزیون های ال سی دی برخوردارند و مهم ترین ویِژگی آنها قابلیت اتصال به اینترنت است.
با استفاده از این قابلیت کاربران برای دسترسی به محتوای مورد نظر خود در محیط مجازی نیازی به استفاده از رایانه نخواهند داشت. با استفاده از این تلویزیون همچنین می توان از برنامه های شبکه های تلویزیونی اینترنتی هم بهره برد.
قرار است نرم افزارهای جانبی مفیدی موسوم به widget برای علاقمندان به این تلویزیون ها طراحی شود تا استفاده از خدمات مختلف آنها برای مبنای نیاز و سلائق کاربران ممکن شود.
طراحی در مدل های مختلف ۱۹ تا ۶۵ اینچ با کیفیت ها و دقت های تصویری مختلف، باریک بودن، مصرف اندک انرژی، قابلیت پخش دی وی دی های بلوری و قابلیت اتصال به بلندگوهای بی سیم از جمله دیگر ویژگی های این تلویزیون مدرن است.

سبک‌ترین لپ‌تاپ بلوری جهان عرضه شد...

لپ‌تاپ Vaio TT با داشتن تنها ‌٣/١ کیلوگرم وزن و به باریکی کم‌تر از ‌٥/٢ سانتیمتر، سبک‌وزن‌ترین رایانه‌ی قابل حمل جهان با درایو بلوری است که توسط سونی عرضه می‌شود.
این رایانه‌ی باریک صفحه نمایش عریض ال سی دی XBRITE-DuraView در اندازه‌ی ‌١١ اینچ و وضوح تصویری ‌١٣٦٦ در ‌٧٦٨ و منبع نور LED برای تصاویر روشن‌تر دارد که آن را برای مشاهده فیلم‌ها در دیسک‌های ظرفیت بالای بلوری ایده‌آل می‌سازد.
این لپ‌تاپ در رنگ‌های متنوع و با پردازنده‌ی ‌٢/١ یا ‌٤/١ گیگاهرتز اینتل، چهار گیگابایت حافظه‌ی جانبی رم عرضه می‌شود و مدل بدون درایو بلوری آن با هارد درایو مکانیکی ‌١٦٠ گیگابایتی و مدل دارای درایو بلوری با یک هارد درایو دیسک جامد ‌٢٥٦ گیگابایتی ارایه خواهد شد و با ویندوز اکس پی یا ویستای مایکروسافت موجود است.

عربستان سعودی در حال ساخت یکی از ۱۰ ابررایانه برتر جهان است...

عربستان سعودی در حال طراحی و ساخت یک ابررایانه است که به طور قطع در فهرست ۱۰ ابررایانه برتر جهان جای خواهد گرفت.
به نقل از کامپیوتر ورلد، ابررایانه ها از توان محاسباتی بسیار بالایی برخوردار هستند و در امور نظامی و برای انجام آزمایش های بسیار پیچیده و مفصل علمی به کار گرفته می شوند.
پیش بینی می شود این ابررایانه تا دو سال دیگر تکمیل شود. در حال حاضر فناوری ساخت ابررایانه ها در اختیار چند کشور بسیار محدود در آمریکای شمالی ، اروپا و شرق آسیاست.
کارشناسان معتقدند این رویداد نشان می دهد که بزرگترین صادرکننده نفت جهان قصد دارد ثروت کلان نفتی خود را در حوزه های جدیدی سرمایه گذاری کند و به مقوله فناوری اطلاعات توجه جدی نشان دهد.
این ابررایانه که با همکاری شرکت IBM ساخته خواهد شد در دانشگاه علم و فناوری شاهزاده عبدالله نصب خواهد شد.
دیتا سنتر مورد نیاز برای این ابررایانه نیز تا تابستان سال آینده تکمیل خواهد شد. این ابررایانه که نام شاهین برای آن انتخاب شده، مبتنی بر سیستم Blue Gene/P شرکت IBM بوده و در آن از ۶۵۵۳۶ پردازنده استفاده خواهد شد که می توانند در هر ثانیه ۲۲۲ تریلیون محاسبه را انجام بدهند.
برآوردهای IBM حاکیست که این ابررایانه پس از تکمیل به ششمین ابررایانه قدرتمند جهان مبدل خواهد شد. مقامات دانشگاه شاهزاده عبدالله قصد دارند پس از تکمیل ابررایانه مذکور به سرعت بر ظرفیت و توانایی آن بیفزایند وبنابراین می توان انتظار داشت این ابررایانه جایگاه بهتری کسب کند.
ایران نیز در سال گذشته موفق به ساخت یک ابررایانه با استفاده از پردازنده های Opteron شرکت AMD شد که اگر چه در فهرست ۵۰۰ ابررایانه برتر جهان قرار نگرفت، اما در آن زمان عنوان قدرتمندترین رایانه خاورمیانه را به خود اختصاص داد.

کسما در اندازه‌های مختلف

 

شرکت Farassoo به تازگی سری جدید تلویزیون‌های LCD خود را با نام KASMA به بازار معرفی و عرضه کرده است.تلویزیون‌های سری KASMA در سه اندازه مختلف ۳۲، ۳۷ و ۴۲اینچ طراحی و تولید شده‌اند.
این تلویزیون‌ها طراحی و قابلیت‌های مشابهی دارند.
LCDهای جدید Farassoo طراحی ساده‌ای داشته و بدنه آن ترکیبی از رنگ نقره‌ای و مشکی براق را در خود دارد. این تلویزیون‌ها تصاویر را با وضوح طبیعی ۷۶۸×۱۳۶۶ پیکسل برای کاربرانشان به نمایش می‌گذارند.
اندازه‌های ۳۲ و ۳۷ اینچ این تلویزیون‌ها امکان تماشای تصاویر با زاویه افقی و عمودی ۱۷۶درجه را به کاربران خود می‌دهند. اندازه ۴۲اینچ این تلویزیون‌ها هم قابلیت تماشای تصاویر با زاویه ۱۷۸درجه را فراهم می‌آورد.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون‌های سری KASMA مجهز بودن آنها به سیستم «NCD engine» است که با استفاده از آن رنگ‌ها واقعی‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. LCDهای جدید Farassoo دارای ورودی‌های AV، pc، DVD، SCART و پورت HDMI هستند.
طبق اعلام شرکت Farassoo این تلویزیون‌های جدید در حال حاضر با قیمت ۷۷۵۰۰۰ تومان برای ۳۲ اینچ، ۹۹۵۰۰۰تومان برای ۳۷ اینچ و ۱۲۸۵۰۰۰تومان برای ۴۲ اینچ و با گارانتی شرکت Farassoo در بازار به فروش می‌رسند.

نسخه آزمایشی ویندوز ۷ به اینترنت راه یافت...

اسکرین شات هایی از آنچه که گفته می شود نسخه آینده سیستم عامل ویندوز مایکروسافت است از اینترنت سردرآورد. به گزارش ایسنا، وبلاگی به نام ThinkNext.net به انتشار تصاویری اقدام کرده که گفته می شود ویندوز ۷ را نشان می دهند. این تصاویر شامل فهرست شروع و امکانات مدیریتی دیگر مانند فهرست های برنامه و کنترل پنل است؛ برنامه های عمده ای مانند نقاشی و ماشین حساب نیز در این اسکرین شات ها نشان داده شده اند. در مجموع این اسکرین شات ها رابط کاری ویستا شکل متمایزی را نشان می دهند البته هنوز زمان زیادی برای صورت گرفتن تغییر در آن وجود دارد و مایکروسافت در مورد انتشار این تصاویر به اینترنت اظهار نظری نکرده است. تنها امکانات ویندوز ۷ برای کاربر نهایی که تاکنون صحبت از آن به میان آمده رابط کاربری چند لمسی آن است که از حرکات چند انگشت در ویندوز پشتیبانی می کند و تعامل کاربر با همه برنامه ها را در صورتی که بخواهد از آن ها استفاده کند، بهبود می بخشد. در حال حاضر هنوز زمان معینی برای انتشار نسخه بعدی ویندوز تعیین نشده اما سال ۲۰۰۹ برای زمان انتشار آن در نظر گرفته شده است.

سرویس هات میل مایکروسافت به‌روز می‌شود...

طبق اعلام مایکروسافت، به‌روزرسانی بزرگی برای هات میل در روزهای جاری صورت می‌گیرد که سرعت این سرویس ایمیل را تا ۷۰ درصد در سیستم‌های کندتر افزایش می‌دهد.
در نسخه‌ی به‌سازی شده‌ی هات میل نسخه‌های کلاسیک فعلی و کامل این سرویس یکی می‌شوند تا امکان مشاهده‌ی کامل ایمیل بدون نیاز به کلیک برروی آن را برای کاربران فراهم کنند.
تغییرات دیگری که در هات میل صورت خواهد گرفت شامل فن‌آوری قوی‌تر ویروس و هرزنامه یاب، ظرفیت ذخیره‌سازی بیش‌تر و ویژگی‌های دیگر مانند دسترسی مستقیم به پیام فوری از صندوق دریافت ایمیل، قابلیت تکمیل خودکار نشانی در کادر «ارسال پیام به» و گزینه‌های اشتراک تقویم ساده‌تر است.
به‌دنبال به‌روزرسانی ویندوز لایو هات میل، ابزارهای دیگر مانند ویندوز لایو اسکای درایو و ویندوز لایو اسپیس نیز طی هفته‌های آینده به‌روز خواهند شد.

نوبر مانیتورهای XEROX در بازار داخلی

 

XEROX از عرضه یک مانیتور ۲۲اینچ صفحه‌عریض (Wide) طی روزهای آینده به بازار داخلی خبر داد.
طبق اعلام گروه صنعتی تاتونگ از ویژگی‌های مهم این مانیتورها می‌توان به فیلتر اپتیکال محافظ شیشه‌ای خاص آن اشاره کرد که برای محافظت چشمان کاربر و صفحه LCD است.
تجهیز به HDCP برای محافظت از سیگنال‌های DVI در مقابل کپی غیرمجاز، تجهیز به مدویدئو ۱۶:۹، زاویه دید بسیار وسیع، زمان پاسخ‌دهی سریع، تجهیز به دو ورودی VGA و یک ورودی DVI با امکان سوئیچ‌کردن بدون قطع اتصال سایر ورودی‌ها، تجهیز به اسپیکر و کنتراست بسیار بالا از سایر ویژگی‌های این مانیتور است.
طبق اعلام تاتونگ این مانیتور که XM۷ – Wide ۲۲ نام دارد، طی روزهای آینده وارد بازار داخلی خواهد شد.

مایکروسافت تحقیر شد....

استفاده مایکروسافت از نرم افزارهای گرافیکی اپل رقیب دیرینه اش برای تهیه عکس های تبلیغاتی، باعث تحقیر این شرکت شد.
به نقل از یونایتدپرس، بررسی اطلاعات موجود به همراه هر عکس نشان داد که این شرکت برای ویرایش عکس های تبلیغاتی خود در دفاع از محصولات مایکروسافت از نرم افزار Adobe Creative Suite ۳ استفاده کرده که به طور پیش فرض در بسیاری از رایانه های مکینتاش شرکت اپل، رقیب تجاری قدیمی مایکروسافت وجود دارد.
این در حالی است که مایکروسافت خود در مجموعه Office نرم افزاری برای ویرایش عکس گنجانده است و این اشتباه مایکروسافت از سوی منتقدان این شرکت و طرفداران دوآشته اپل به معنای پذیرش تلویحی برتری مکینتاش بر PC از سوی مایکروسافت تعبیر شده است.

مانیتورهای پرفروش LG

 

مدل‌های W۱۷۵۲S و W۱۹۵۲S به عنوان مانیتورهای پرفروش LG در بازار داخلی معرفی شدند.
طبق اعلام مادیران، نمایندگی فروش مانیتورهای LG در بازار داخلی، W۱۷۵۲S یک مانیتور ۸/۲کیلوگرمی است که صفحه نمایش آن wide (صفحه عریض) است و نسبت کنتراستی معادل ۱: ۱۰۰۰۰ دارد.
بدنه این مانیتور نیز براق بوده و ترکیبی از رنگ‌های طوسی و مشکی است.
تجهیز به موتور پردازش تصویر، تکنولوژی DFC (بالاترین کنتراست تصویر در مانیتورهای LCD) از سایر ویژگی‌های این مانیتور است. این مانیتور ۱۷اینچ وضوح تصویری معادل ۹۰۰×۱۴۴۰نقطه در اینچ دارد. شدت روشنایی این مانیتور نیز ۳۰۰cd/m۲ و زاویه دید آن ۱۷۶درجه افقی و ۱۷۰درجه عمودی است.
W۱۷۵۲S قابلیت نمایش ۷/۱۶میلیون رنگ را داشته و با قیمت ۱۹۶هزار تومان و ضمانت مادیران به فروش می‌رسد. مدل W۱۹۵۲s نیز یک مانیتور ۱۹اینچ است که صفحه نمایش آن wide است و نسبت کنتراستی معادل ۱ : ۱۰۰۰۰ دارد. این مانیتور نیز مانند مدل W۱۷۵۲S بدنه‌ای براق و ترکیبی از رنگ‌های مشکی و طوسی دارد.
تجهیز به تکنولوژی DFC، زاویه دید بسیار وسیع، زمان پاسخ‌دهی بسیار سریع (۵میلی ثانیه)، تجهیز به موتور پردازش تصویر و کلید FUN برای تنظیمات خاص تصویر از ویژگی‌های این مانیتور است.
این مانیتور ۹/۳ کیلوگرمی وضوح تصویری معادل ۹۰۰×۱۴۴۰ نقطه در اینچ داشته و شدت روشنایی آن معادل ۳۰۰cd/m۲ است.
این مانیتور قابلیت نمایش ۷/۱۶میلیون رنگ را داشته و زاویه دید آن ۱۷۶ درجه افقی و ۱۷۰درجه عمودی است.
W۱۹۵۲S با قیمت ۲۳۶هزار تومان و ضمانت مادیران به فروش می‌رسد.

گران‌قیمت‌ترین تلویزیون LCD جهان

 

گران‌تران تلویزیون LCD دنیا به بازار معرفی شده است.
برخلاف آنچه تصور می‌شود، این تلویزیون گران‌قیمت را هیچ‌کدام از تولیدکنندگان بزرگ طراحی و تولید نکرده‌اند.
این تلویزیون گران را شرکت آلمانی Schaub Lorenz که تولیدکننده لوازم مصرفی الکترونیک است، طراحی و تولید کرده است. در طراحی این تلویزیون قطعاتی از الماس و طلا استفاده شده است. این تلویزیون که به صورت کاملا دستی و بدون هیچ پیچ و مهره‌ای تولید شده، با محیط‌زیست کاملا سازگار است.
در تولید این تلویزیون از هیچ قطعه پلاستیکی استفاده نشده و در آن ۴۷درصد شیشه، ۳درصد آلومینیوم و ۱۰درصد آهن استفاده شده است.
گران‌قیمت‌ترین تلویزیون LCD دنیا قرار است با قیمت ۱۳۰هزار دلار به بازار عرضه شود.

نسخه جدید بازی World of Warcraft عرضه می شود....

Blizzard Entertainment سازنده بازی پرطرفدار World of Warcraft اعلام کرد نسخه جدید بازی مذکور به نام Wrath of the Lich King تا ۱۳ نوامبر عرضه می شود.
به نقل از پی سی ورلد، عرضه جهانی این بازی نیز در تاریخ ۱۸ نوامبر اتفاق خواهد افتاد. این بازی بیش از ۱۱ میلیون مشترک دارد که آن را به طور آنلاین اجرا می کنند.
قرار است نسخه جدید این بازی در دو ویرایش متفاوت عرضه شود. در ویرایش اول بازی همراه با یک کتاب ۲۰۸ صفحه ای حاوی اطلاعات و عکس های مختلف آن و یک دی وی دی از صحنه های پشت صحنه، فایل های صوتی بازی و برخی اقلام دیگر عرضه می شود. اما در ویرایش دوم بازی تنها به همراه چند مورد از اقلام تبلیغاتی عرضه می شود.
جزییات بیشتر در مورد این بازی و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

نوت بوک جدید ضدباکتری به بازار می‌آید....

شرکت سامسونگ برای اولین بار موفق به ساخت یک نوت بوک کوچک شده که خاصیت ضدباکتری دارد و این موجودات مضر و بیماری زا نمی توانند بر روی این دستگاه زنده بمانند و آن را آلوده کنند.
به نقل از رویترز، این نوت بوک با نام NC۱۰ علیرغم ابعاد کوچکش دارای یک صفحه کلید کامل است و تا ماه آینده در دسترس خواهد بود.
نمایشگر ۱۰.۲ اینچی با دقت ۱۰۲۴ در ۶۰۰، باتری با عمر ۸ ساعت، صفحه کلید ضدباکتری، سه پرت USB، سازگاری با وای – فای و بلوتوث، وب کم و ۸۰ تا ۱۶۰ گیگابایت هارد دیسک از جمله امکانات این نوت بوک ۶۵۰ دلاری است.این محصول ابتدا در بازارهای آسیا و اروپا عرضه خواهد شد.

نمایشگرهای فوق کم مصرف فوجیتسو- زیمنس در خاورمیانه عرضه شد....

 

نمایشگرهای فوق کم مصرف شرکت فوجیتسو- زیمنس که در زمان عدم استفاده از رایانه برای کاهش مصرف انرژی به طور خودکار خاموش می شود در منطقه خاورمیانه عرضه شد.
به نقل از البوابه، این نمایشگر کم مصرف در حالت standby رایانه تنها یک تا شش وات انرژی مصرف می کند. نمایشگر مذکور در دو مدل ۲۰ و ۲۲ اینچی روانه بازارهای متعدد کشورهای خاورمیانه خواهد شد.
از جمله دیگر مزایای این نمایشگرها تنظیم خودکار میزان نور و درخشندگی بر مبنای نور محیط اطراف است که این امر نیز باعث ۳۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد.
فوجیتسو – زیمنس قصد دارد مدل های ۲۴ و ۲۶ اینچی این نمایشگرها را نیز در آینده نزدیک روانه بازار کند.

پیش بینی مجازات های سنگین برای سارقان هویت در اینترنت

مقامات آمریکایی قصد دارند مجازات های شدیدی را بر ضد کسانی که در فضای مجازی دست به سرقت هویت دیگر افراد می زنند، وضع کنند.
به نقل از وی ان یونت، در قانون مذکور موسوم به ITERA، قربانیان این نوع کلاهبرداری می توانند مجرمان را تحت تعقیب قرار داده و از آنها در دادگاه شکایت کنند.
در قانون جدید شکایت علیه این افراد حتی در صورت وارد آمدن خسارت مالی بسیار اندک نیز امکان پذیر است. این در حالی است که در قانون قبلی افراد تنها در صورتی قادر به شکایت بر ضد جاعلان هویت در اینترنت بودند که میزان خسارت وارد شده به آنان بیش از ۵ هزار دلار بود.
بر طبق قانون مذکور هر فردی که نرم افزارهای جاسوس و مخرب رایانه ای را بر روی بیش از ۱۰ رایانه نصب کند قابل تعقیب و مجازات است.
این قانون که توسط هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به تصویب رسیده برای اجرا تنها نیازمند امضای رییس جمهور آمریکاست.

لپ‌تاپ‌های ارزان و گران‌قیمت MSI

مدل‌های VR۶۰۱ و VR۶۱۰ به عنوان لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت MSI در بازار داخلی معرفی شدند.
طبق اعلام رایان بدرالکتریک، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، VR۶۰۱ یک لپ‌تاپ ۵/۲کیلوگرمی است که به پردازنده intel t ۱۴۰۰ ۱/۸۳GHZ، رم دو گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۱۶۰گیگا بایت SATA مجهز است.
صفحه نمایش این لپ‌تاپ نیز ۴/۱۵اینچ از نوع WXGA است. تجهیز به کارت گرافیکی intel ۹۶۰GL With GMA X۳۱۰۰، درایو DVD Super Multi و باتری ۶ Cell از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. VR۶۰۱ با قیمت ۷۶۰هزار تومان و ضمانت رایان بدرالکتریک به فروش می‌رسد.
مدل VR۶۱۰ نیز به پردازنده Pentiom T۲۳۹۰ ۱/۸۶GHZ و رم دوگیگابایتی مجهز است.
هارد دیسک این لپ‌تاپ نیز ظرفیتی معادل ۲۵۰گیگا‌بایت SATA دارد. تجهیز به درایو DVD Super Multi، صفحه نمایش ۴/۱۵اینچ از نوع WXGA، وب‌کم، مودم و باتری ۶Cell از ویژگی‌های این لپ‌تاپ ۵/۲کیلوگرمی است.
رایان بدر الکتریک قیمت VR۶۱۰ را ا۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد.
این نمایندگی همچنین مدل PR۶۰۰ را به عنوان لپ‌تاپ گران‌قیمت این برند معرفی کرد که به پردازنده intel Penyrn T۸۳۰۰ و رم دوگیگاباتی مجهز است.
تجهیز به هارددیسکی با ظرفیت ۱۶۰گیگابایت SATA، کارت گرافیکی intel ۹۶۵G With GMA X۳۱۰۰، درایو DVD Super Multi و صفحه نمایش ۴/۱۵اینچ از نوع WXGA از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. این لپ‌تاپ ۵/۲کیلوگرمی همچنین به بلوتوث، وب‌کم، مودم، کیف حمل و موس مجهز است.
رایان بدر الکتریک قیمت این لپ‌تاپ را یک میلیون‌و‌۱۰۰هزار تومان اعلام کرد.