رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

عرضه ارزان‌قیمت‌ترین مادربورد DDR۳ توسط گیگابایت

 

با عرضه مدل EP۴۵T-DS۳R از طرف گیگابایت حافظه‌های DDR۳ بالاخره به دنیای سیستم‌های میان قیمت وارد شدند.
شرکت گیگابایت به تازگی ارزان قیمت‌ترین مادربورد خود را با پشتیبانی از حافظه‌های DDR۳ ا۱۹۰۰ مگاهرتزی به بازار معرفی کرد.
این مادربورد که با استفاده از چیپ‌ست‌های سری P۴۵ تولید شده است، علاوه بر پشتیبانی از حافظه پرسرعت DDR۳ از جدیدترین پردازنده‌های اینتل با فرکانس گذرگاه ۱۳۳۳ مگاهرتزی نیز پشتیبانی کرده و به همین دلیل یکی از کامل‌ترین پلت فرم‌های موجود برای پشتیبانی از سری پردازنده‌های Core ۲ است.
تا پیش از این، پشتیبانی از حافظه‌های DDR۳ مختص مادربوردهای گران‌قیمت و با کارآیی بالا بود و به همین دلیل سطح وسیعی از کاربران که دارای توانایی مالی بالایی نیستند، قادر به استفاده از مزایای این تکنولوژی جدید نبودند.
اما با کاهش قیمت‌های جهانی حافظه‌های DDR۳ و ورود آنها به بازار سیستم‌های میان قیمت، سازندگان مختلفی تصمیم به پشتیبانی از آنها در محصولات میان قیمت گرفته‌اند. اما در نهایت گیگابایت به عنوان تنها شرکتی شناخته می‌شود که تاکنون محصولی را در این رده تولید و به بازار عرضه کرده است. بر همین اساس انتظار می‌رود با کاهش بیشتر قیمت حافظه‌های DDR۳ و نیاز به کارآیی بالاتر در سیستم‌های میان قیمت، این محصولات تا پایان سال جاری حضور پررنگ‌تری در بازار کامپیوترهای میان قیمت پیدا کنند.
این مادربورد یک محصول کاملا اقتصادی به شمار می‌رود، چرا که علاوه بر توانایی و قدرت نسبتا بالایی که دارد، دارای قیمت بسیار مناسبی نیز هست و کاربر با پرداخت مبلغ نسبتا کمی یک مادربورد خوب را خریداری می‌کند. این مادربورد از تمامی پردازنده‌های جدید اینتل پشتیبانی می‌کند. برای این منظور از چیپ‌ست پل شمالی اینتل P۴۵ Express و پل جنوبی اینتل ICH۱۰R در آن استفاده شده است. از دیگر خصوصیات این مادربورد می‌توان به چهار ماژول حافظه با قابلیت پشتیبانی تا ۱۶ گیگابایت حافظه DDR۳ اشاره کرد.
این مادربورد همچنین از پیکره‌بندی RAID ۰ ، RAID ۱ ، RAID ۵ و RAID ۱۰ نیز پشتیبانی می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد