رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

وبلاگ‌های تخصصی به غنای محتوای فارسی علمی و تحلیلی کمک می‌کنند

یک کارشناس ارتباطات معتقد است: وبلاگ‌های تخصصی با تولید محتوا در حوزه تخصصی به غنای محتوای فارسی علمی و تحلیلی کمک شایانی می‌کنند و به تدریج شاهد این خواهیم بود که تنها منابع اصلی حوزه‌های تخصصی به انگلیسی نباشند و به دلیل آنکه بلاگرهای فارسی زبان اکثرا ایرانی هستند، محتوای تولیدی آن‌ها برای مخاطب ایرانی به دلیل بومی بودن و آشنایی با مولفه‌های فرهنگی، بسیار کاربردی‌تر از محتواهای غیرفارسی است.
مطهره آخوندی اظهار کرد: اگر روند یک منحنی نرمال را در نظر بگیریم، اکثر فرایندها از این روند ابتدا رو به افزایش، سپس در بازه‌ی زمانی ثابت و سپس رو به کاهش می‌نهند.
به گفته‌ی وی، برای بلاگر مبتدی که با فضای وبلاگ تازه آشنا شده است و به جذابیت‌های این فضا کشیده می‌شود و پر از ایده و موضوع برای نوشتن است می‌توان بازه زمانی ابتدایی منحنی نرمال و پرکار بودن و آپدیت‌های نزدیک را متوقع بود. اما رفته رفته با شکل‌گیری هویت وبلاگی و جاافتادن در میان سایر بلاگرها، وبلاگ نوشتن تبدیل به یک عادت روزمره می‌شود و به تدریج ملاحظات نوشتاری که مخاطبان وبلاگ در شکل‌گیری آن نقش موثری دارند شکل می‌گیرند. بنابراین بلاگر کم‌کم دچار ملاحظات و همچنین با موضوعات خرج شده مواجه می‌شود که این بازه زمانی را می‌توان زمان ثبات در منحنی نرمال برشمرد.
آخوندی همچنین گفت: به تدریج جذابیت‌های وبلاگی کمتر می‌شود و محتوای تولیدی که معرف افکار نویسنده است اهمیت بیشتری برای بلاگر پیدا می‌کند. این مرحله را می‌توان زمان کم‌کاری بلاگرها برشمرد که قسمت سوم منحنی نرمال است.
وی تصریح کرد: هنگامی که بلاگر در حوزه خاصی می‌نویسد در نتیجه اکثرا لینک‌هایی را در وبلاگ خود قرار می‌دهد که به حوزه نگارشی وی نزدیک باشند، در نتیجه همفکران خود را در گروه کوچک کامیونیتی وبلاگی خود جمع می‌کند و همان گونه که خود به تولید محتوا در حوزه تخصصی می‌پردازد و - سایر لینک‌ها نیز در این حوزه می‌نویسند- ، نهایتا در جریان بودن در بحث اصلی حوزه تخصصی و تبادل اطلاعات و همفکری‌های گروهی را موجب می‌شود.
آخوندی در پایان گفت: بلاگرها بالقوه خود مخاطبان سایر بلاگ‌ها هستند. همانگونه که در آن حوزه می‌نویسند انتظار می‌رود که در همان حوزه هم مخاطب وبلاگ‌های حوزه تخصصی خود باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد