X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

مایکروسافت در پی شکست در پروژه خرید یاهو قصد دارد از پاییز آینده یک موتور جست‌وجوی جدید روی شبکه اجتماعی Facebook راه‌اندازی کند.
به گزارش مهر، غول نرم‌افزاری دنیا پس از شکست تلاش‌هایی که در خصوص خرید یاهو انجام داد تصمیم گرفت به رزمایش بزرگ خود در ورود به دنیای اینترنت ادامه دهد. مایکروسافت اکتبر گذشته ۶/۱‌درصد از سهام شرکت فیس بوک را خریداری کرد. در آن زمان استیو بالمر رییس مایکروسافت اظهار داشت که «فیس بوک» در چند سال آینده می تواند ۲۵‌درصد از تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص دهد.
براساس گزارش وال استریت ژورنال، عملیات راه‌اندازی این موتور جست‌وجوی جدید مایکروسافت روی «فیس بوک» از پاییز آینده و با تقویت ارتباط میان دو گروه آغاز خواهد شد. بر پایه این توافق، شرکت فیس بوک به ریاست مارک زاکربرگ ۲۴‌ساله، روی صفحات خود از بنرهای تبلیغاتی ارائه شده از سوی مایکروسافت استفاده خواهد کرد. همچنین در راستای رقابت با گوگل، بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی دنیا مایکروسافت با فیس بوک به توافق رسیده است که به میلیون‌ها کاربر این شبکه اجتماعی سرویس جست‌وجو روی وب عرضه کند. استیو بالمر در این خصوص اظهار داشت: «جست‌وجو یکی از نقاط مقصد روی اینترنت و بهترین موقعیت برای ارائه محصولات جدید به مشتریان است.»