رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

علم بهتر است یا اینترنت؟

یکی از جامعه‌ شناسان دانشگاه شیکاگو در مقاله‌ای ادعا کرده که استفاده از اینترنت برای گرفتن اطلاعات لازم برای تحقیقات روش مناسبی نیست.
استدلال جیمز اوانز (James Evans)، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه شیکاگو در حقیقت همان ابهام و تناقض قدیمی کتابخانه‌های کاغذی در مقابل کامپیوتری است که این بار در زمینه علوم مطرح شده است.
او معتقد است زمانی که محققان می‌خواهند به صورت آنلاین اطلاعات مورد نیاز خود را جست‌وجو کنند، به دنبال مطالبی هستند که از نظر علمی ارزش بالایی داشته باشند ولی جست‌وجوی آنلاین این مشکل را دارد که به ندرت مطالب و مقالات علمی قدیمی را به بازدید کننده ارایه می‌دهد.
اوانز الگو‌های ارجاعات در میان ۳۴ میلیون مقاله چاپی که از سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ به صورت آنلاین درآمده را بررسی کرده و می‌گوید: بسیاری از نشریات به صورت آنلاین درآمده‌اند و محتوا‌های کنونی اینترنت به مطالب جدید بر‌می‌گردد.
او می‌افزاید: نسخه‌های چاپی آرشیوی که وجود دارد، دانشمندان و دانشوران را به طور عمیقی درگیر تحقیقات و دانش‌های قدیمی و جدید می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: درست است که جست‌وجوی آنلاین کارآیی بیش‌تری دارد اما این نوع جست‌وجو، یافته‌ها و ایده‌های علمی و تحقیقاتی را محدود می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد