رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

هنگام خرید مانیتور به این نکات توجه کنید.......

مانیتور از تجهیزات مهم و اصلی کامپیوتر است که به عبارتی می‌توان گفت رابط عینی بین انسان و کامپیوتر به حساب می‌آید.با توجه به اهمیت مانیتور هنگام خرید این کالا باید به نکاتی توجه شود.
به گفته اصلانی یک فروشنده مانیتور، خریداران مانیتور باید دقت داشته باشند که مانیتور را بر اساس نیاز خود تهیه کنند. به عنوان مثال معمولا افرادی که با تصویر سر و کار ندارند مانیتورهای CRT و افرادی که با متن و تایپ سر و کار دارند مانیتورهای LCD را ترجیح می‌دهند. چرا که مانیتورهای CRT رنگ‌ها را واقعی‌تر نشان می‌دهند و رنگ‌ها را به خوبی از هم متمایز می‌کنند.
به گفته این فروشنده، برای داشتن تصویر بهتر در مانیتور LCD، باید رزولوشن مانیتور را با توجه به سایز مانیتور تنظیم کنیم.
وی بهترین رزولوشن را برای مانیتورهای ۱۵ اینچ ۷۶۸×۱۰۲۴ نقطه در اینچ و برای LCDهای ۱۸ و ۱۹ اینچ ۱۰۲۴×۱۲۸۰ نقطه در اینچ اعلام کرد.
وی افزود: کنتراست هم از مشخصه‌های کیفیت تصویر در LCDها است و تفاوت شدت نور بین روشن‌ترین رنگ سفید و تیره‌ترین رنگ سیاهی را که LCD نمایش می‌دهد، مشخص می‌کند.
روشنایی صفحه نمایش را باید طوری تنظیم کرد که چشم‌ها راحت باشند و نور هم خیره‌کننده باشد.
به گفته این فروشنده، اگر LCD پورت ورودی دیجیتال داشته باشد، بهتر است؛ زیرا در صورتی که کارت گرافیکی هم پورت خروجی دیجیتال داشته باشد، دیگر لازم نیست اطلاعات از آنالوگ به دیجیتال و بالعکس تبدیل شود و در نتیجه کیفیت تصویر بهتر خواهد شد. آخرین مشخصه هم زاویه دید LCD‌ها است.
در مانیتورهای LCD برای اینکه تصویر واضح‌تری داشته باشید، باید روبه‌روی آن بنشینید و هرچه زاویه‌دارتر به آن نگاه کنید، تصویر وضوح کمتر دارد.
زاویه دید برای LCD‌های ۱۵ اینچ، ۱۲۰ درجه کافی است؛ ولی برای LCD‌های ۱۷ این مقدار باید ۱۵۰ درجه باشد.
نکته آخر و مهم‌ترین عامل برای خرید LCD، چشم‌هایتان است که می‌تواند بهتر از همه چیز و هر کس به شما در خرید مانیتور کمک کند..
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد